خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:

ضرورت توجه به معیشت کارگران در منطقه آزاد اروند/ باید دوگانگی قانونی رفع شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۶۰۲

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، در همایش بزرگ روز جهانی کارگر در منطقه آزاد اروند؛ بر ضرورت توجه به معیشت کارگران منطقه آزاد اروند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، قربان درویشی در این همایش که امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه در سینما مهر آبادان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از سال‌ها در آبادان حرکتی انجام شده است؛ در شهرهای دیگر نیز مراسم روز کارگر در قالب هفته کارگر برگزار می‌شود.

وی افزود: سال‌ها است در آبادان خانه کارگر فعال نبوده است. نبودِ ستاد شوراها و حذف اداره کار وزارت کار باعث شد برخی مسائل حقوقی و تشکیلاتی کارگران آنگونه که باید انجام می‌شد، محقق نشود.

وی بیان کرد: ما در تلاش هستیم که  کمیته ۳ جانبه دولت، کارگر و کارفرما تشکیل شود.

درویشی عنوان کرد: قوانین تأثیر مستقیمی بر روی خانواده‌ها می‌گذارد. اگر توزیع عادلانه در ایجاد اشتغال انجام نشود، صنعت ما همیشه دچار مشکل خواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان بیان کرد: در حال آماده سازی خدماتی در خانه کارگر برای کارگران هستیم. در هفته گذشته نیز توانستیم از وزارت علوم مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه مدت را بگیریم. همچنین در حوزه اچ، اس ای، برق، طراحی و دوخت مجوز گرفتیم و در حوزه آموزش نیز تفاهمنامه‌هایی با کشورهای همسایه منعقد خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌هایی که آبادان دارد و نقشی که کارگران صنعت نفت در انقلاب شکوهمند اسلامی داشته‌اند، نباید شرایط فعلی را داشته باشند و باید شرایط معیشتی آنها بهبود یابد.

درویشی ادامه داد: در حوزه دولت، کارگری و کارفرمایی همه به دنبال آن هستیم تا چرخه صنعت به حرکت در بیاید و با سودآوری، رونقی بر سر سفره کارگر قرار گیرد. اشتغال حق قانونی یک فرد در جامعه است و اگر حقوق را در کنار هم بزاریم و همچنین اختلافات حزبی را کنار گذاشته و هدف، مردم باشند، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان تصریح کرد: آبادان یکی از قدیمی‌ترین شهرها در حوزه کارگری است، ولی  در حوزه قانون کار دوگانگی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدماتی را در حوزه خدمات رفاهی، آموزش کوتاه مدت رایگان و... به دو میلیون و ششصد هزار عضو می‌دهیم و این اقدام را دولت نیز می‌تواند انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز