خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان خبر داد:

تشکیل کارگروه بازسازی و بازتوانی پس از سیلاب در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۹۸۸

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل کارگروه بازسازی و بازتوانی پس از سیلاب، گفت: در حال حاضر طرح بازتوانی اجتماعی و روانی، بحث تسهیل‌گری روستایی و کمک کردن جهت بازتوانی برگشت به حالت عادی در دست برنامه‌ریزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدصادق کریمی‌کیا در جلسه کارگروه زنان با حضور سمن‌ها که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در بیش از یک دهه اخیر، اخیرا شاهد ترافیک حضور مسئولان ارشد نظام در خوزستان هستیم که نشان از توجه مرکز به این استان است و جای تشکر دارد.

وی افزود: با وقوع این سیلاب بلافاصله مقام معظم رهبری جلسه‌ای تشکیل دادند و دستور دادند از تمام پتانسیل جهت مدیریت آن استفاده شود.

کریمی کیا با بیان اینکه خوزستان شرایط ویژه و خاصی دارد، گفت: قبل از این سیلاب در خوزستان معضلات اجتماعی زیادی داشتیم. حاشیه‌نشینی در خوزستان پس از استان خراسان رضوی در رتبه دوم قرار دارد. تقریبا حدود 500 هزار نفر از خوزستانی‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند. همچنین بیشترین آمار زنان سرپرست خانوار کشور در خوزستان وجود دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان تنها در حوزه دانش‌آموزی به اندازه دو برابر کل جمعیت استان ایلام دانش‌آموز دارد. جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و 90 هزار نفر است که این موارد اهمیت خوزستان را نشان می‌دهد.

کریمی‌کیا بیان کرد: در مرحله بازسازی و بازتوانی پس از سیلاب هستیم و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است. در کنار خسارت‌هایی که سیلاب در پی داشت، مزایایی نیز با خود داشت و باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی شد.

وی ادامه داد: در بحران سیلاب به فکر مرحله بازتوانی بودیم تا چند طرح اصلی مصوب شود. اصلی‌ترین برنامه در زمینه بازتوانی مناطق سیل‌زده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: در بخش روستایی، سبک زندگی با زندگی شهری متفاوت است و خانواده با احشام خود زندگی را می‌چرخانند که اکنون همه چیز را از دست داده اند و کنترل این آسیب‌ها بسیار سخت است.

کریمی‌کیا تصریح کرد: در حال حاضر طرح بازتوانی اجتماعی و روانی، بحث تسهیل‌گری روستایی و کمک کردن جهت بازتوانی برگشت به حالت عادی در دست برنامه‌ریزی است.

وی عنوان کرد: سیلاب هنوز تمام نشده است و تازه تبعات اجتماعی سیلاب آغاز شده است. در مرحله بازتوانی و بازسازی مناطق سیلابی،‌ قرارگاهی در حوزه عمرانی تشکیل شده است که امیدواریم از این سه پروژه که در این زمینه وجود دارد استفاده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: تبعات سیلاب در حوزه اجتماعی بیشتر مورد توجه زنان و کودکان است که امیدواریم بتوانیم جهت کاهش بخشی از این آسیب اقدام کنیم که در این کار باید از همت دولت و پشتیبانی سازمان های مردم نهاد استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که زلزله در سرپل ذهاب کرمانشاه رخ داد، شاهد افزایش شدید خودکشی ناشی از تبعات زلزله بودیم. این تبعات را در خوزستان خواهیم داشت، اما جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی سیل تلاش خواهیم کرد و حتی جلوگیری از یک آسیب اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز