خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

استقرار ساکنان روستاهای حمیدیه در جنگل‌های اطراف/ تلاش برای ساخت سیل‌بند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۵۶۶

سرپرست فرمانداری حمیدیه آخرین وضعیت سیل‌زدگان این منطقه را تشریح کرد.

شاهین هاشمی (سرپرست فرمانداری حمیدیه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت منطقه حمیدیه گفت: در حال حاضر ۶ روستا داریم که همچنان در منطقه خزرج بخش مرکزی شهرستان حمیدیه دچار آبگرفتگی هستند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از ۳۵۰ خانوار ساکنان این روستاها در جنگل‌های اطراف روستا مستقر شده‌اند و برخی از خانوارها نیز در اردوگاه هستند.

سرپرست فرمانداری حمیدیه تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به بالا بودن دبی آب رودخانه کرخه در تلاش برای ایجاد سیل‌بند در این منطقه هستیم، چنانچه این سیل بند ایجاد شود، مشکل آبگرفتگی روستاها کمتر شده و احتمال بازگشت اهالی روستاها به منازلشان وجود دارد.

هاشمی درباره اسکان موقت برای اهالی این روسشتاها تصریح کرد: در تلاش هستیم تا شرایطی را برای اسکان موقت ایجاد کنیم، چرا که ایجاد کمپ نیاز به تدارکات بسیاری دارد و احتمال اینکه در همان جا ماندگار شوند، بسیار زیاد است.

 وی ادامه داد: براساس مصوبات دولت اعتباراتی به افرادی که منازل‌شان در سیل تخریب یا آسیب دیده‌اند، پرداخت می‌شود و مقرر شده تا زمان ساخت خانه‌ها در روستاها ۶ میلیون اعتبار برای رهن و برای ساکنان شهر ۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود. همچنین وام‌های تعمیری و بازسازی نیز برای آسیب‌دیدگان در نظر گرفته‌ شده است.

 سرپرست فرمانداری حمیدیه تصریح کرد: براساس برآورد کارشناسان حداقل ۹ ماه زمان برای رفع مشکلات لازم است. مهمترین بحث این است که مردم این منطقه دامدار هستند و باید در محیطی باشند که دام‌ها نیز در کنار آنها باشند و باید این موضوع را در خصوص اسکان آنها در نظر بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز