خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:

بازگشایی محورهای روستایی خوزستان ظرف ۴۸ ساعت آینده/ آمار افراد ساکن در اردوگاهها رو به کاهش است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۵۲۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: تنهیداتی اندیشیده شده است که ظرف ۴۸ ساعت آینده محورهای روستایی بازگشایی شوند تا روستاییان به منازل خود بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده عصر امروز سه شنبه ۳ اردیبهشت ماه، در جلسه  کارگروه تخصصی بهداشت و درمان که در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در کارگروه بهداشت و درمان استان در خصوص بررسی در این جلسه وضعیت بهداشتی و درمانی و کنترل و پیشگیری بیماری در مناطق سیل زده مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که کارگروه تخصصی بهداشت و درمان و بویژه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و شرکت های متولی آب داشتند تا کنون با بیماری اپیدمی و همه گیر در استان مواجه نبوده و بیماری های مختصری هم اگر وجود داشته درمان و کنترل شده است.

حاجی زاده در ادامه گفت: در اردوگاه ها نیز با توجه به ازدحام جمعیت و وجود مانداب در اطراف محل های اسکان در روستاها و حتی شهرها، باز هم بیماری همه گیری نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر با بازگشت مردم به روستاها و خانه های خود مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وجود لاشه های احشام‌، دام ها و حیوانات که در اثر سیل از بین رفته اند و باید دفن بهداشتی شوند و خانه هایی که آب گرفته بوده است، سبب تشکیل جلسه ای برای کارگروه بهداشت و درمان و ارائه گزارش دستگاه شد تا  مصوباتی مبنی بر تشکیل کمیته ای برای بازگشت صادر شود.

حاجی زاده عنوان کرد: انتقال فاضلاب از بلوار ساحلی کلان شهر اهواز و نقاطی که با تجمع فاضلاب مواجه است، مصوب شد که در جلسه مشترک با شهردار  و مدیرعامل آب و فاضلاب استان و اهواز انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: همچنین با هماهنگی هایی صورت گرفته مصوب کردیم که در اسرع وقت و تا پایان هفته محور هایی از بلوار ساحلی بازگشایی شود.

حاجی زاده تاکید کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه های عضو کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در شهرستانها با ایجاد هماهنگی های لازم بر حل مشکلات بهداشتی و درمانی افرادی که در اردوگاهها باقی مانده اند اهتمام ورزند؛ هرچند افراد ساکن در اردوگاهها کاهش پیدا کرده اند، ولی مشکلات درمانی وجود دارد به همین منظور  کمیته ستاد پشتیبانی ستاد بحران و هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان را موظف کردیم تا رسیدگی کنند.

وی در خصوص آمار اردوگاه های اسکان اضطراری در خوزستان بیان کرد: ۳۲ اردوگاه از ۹۰ اردوگاه باقی مانده که ظرفیت ساکن در این  تعداد اردوگاه نیز در حال کاهش است؛ همچنین امروز در بخش مرکزی اهواز تمهیداتی اندیشیدیم که ظرف ۴۸ ساعت آینده محور های روستایی بازگشایی شود تا مردم به روستاهای خود بازگردند.

بازگشایی محورهای روستایی خوزستان ظرف ۴۸ ساعت آینده/ آمار افراد ساکن در اردوگاهها رو به کاهش است

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز