خبرگزاری کار ایران

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان:

تیم های سحر هلال احمر ۵ استان در خوزستان خدمت رسانی می کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۴۹

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: 5 استان بوشهر، کرمان، البرز، تهران و مرکزی استان های معین خوزستان در زمینه امداد رسانی تیم های سحر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی پهلوان اظهار کرد: ادامه سیلاب و آبگرفتگی در مناطق بالادست و طولانی شدن حضور مردم در اردوگاه های اسکان اضطراری باعث ایجاد فضای نامطلوب به لحاظ روحی و روانی برای سیل زدگان شده است.

وی افزود: به همین دلیل تیم های سامانه حمایت های روانی و اجتماعی هلال احمر موسوم به «سحر» استان های معین در مناطق سیل زده خوزستان مستقر شدند.

پهلوان تصریح کرد: با توجه به فروکش کردن آب در شعیبیه شوشتر، تیم سحر جمعیت هلال‌احمر استان فارس در آن منطقه مستقر شده و مشغول خدمات رسانی به سیل زدگان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان خاطرنشان کرد: تیم سحر استان مرکزی هم وارد استان شده و منطقه شوش را تحت پوشش قرار می دهند. همچنین از روز شنبه تیم های سحر استان های تهران، البرز، بوشهر و کرمان خدمات رسانی خود را به سیل زدگان آغاز کردند.

پهلوان بیان کرد: از خوزستان نیز ۳ تیم سحر در شهرهای هویزه و کارون مستقر شده و خدمات رسانی خود را توسط مددکاران اجتماعی و روانشناسان آموزش دیده عضو سحر آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از این تیم ها ۹ عضو دارند، گفت: ضمن این که از زمان آغاز خدمات رسانی هلال احمر مدیران عامل و معاونان هلال‌احمر استان های معین در مناطق سیل زده حضور دارند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان این نکته که تیم سحر خوزستان نیز ۲۷ عضو دارد، عنوان کرد: از ظرفیت های سایر نهادهای مشابه همانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سمن ها  برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان سیل زده در اردوگاه های اسکان اضطراری استفاده می کنیم از آنجایی که بخش عمده جمعیت سیل زدگان ساکن اردوگاه های اسکان اضطراری کودکان و نوجوانان هستند.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به نیازمندی ها و کمبودهای سیل زدگان در اردوگاه های اسکان اضطراری، آب معدنی و اقلام بهداشتی در این مقطع مهمترین نیاز سیل زدگان در اردوگاه های اسکان اضطراری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز