خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش و جوانان در خوزستان:

هیچ الزامی به تخلیه مکان های اسکان سیل زدگان متعلق به وزارت ورزش و جوانان نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۹۳۰

وزیر ورزش و جوانان، امروز در اهواز گفت: ما هیچ الزامی برای تخلیه مکان هایی که برای اسکان در اختیار سیل زدگان قرار دادیم نداریم و مردم با رضایت و تمایل خودشان هر زمان خواستند می توانند محل را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در بازدید از مرکز مدیریت و کنترل حوادث مدیریت بحران استان خوزستان، اظهار داشت: امروز در حین بازدید از برخی مکان های اسکان موقت، برخی می‌گفتند فعلا ما را بیرون نکنند، چراکه وضعیت خانه های ما روشن نیست.

وی با تاکید بر این که همه کسانی که در اسکان موقت بودند از خدمات ارایه شده توسط وزارت ورزش و جوانان رضایت داشتند، بیان کرد: مکان های اسکان موقت تا آخرین نفری که خودش بخواهد محل اسکان را ترک کند در اختیار ستاد مدیریت بحران استان‌ها خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته ظرف چند هفته آینده با عادی شدن شرایط مردم به سر زندگی خود خواهند رفت، چراکه هیچ کسی دلش نمی‌خواهد خانه و کاشانه امن خود را رها کرده و در یک چادر زندگی کند.

وی با بیان این که دولت و مردم خود را موظف به کمک به سیل زدگان می دانند، توضیح داد: تا پایان وضعیت امداد رسانی، بازسازی و عادی شدن اوضاع در کنار مردم سیل زده از جمله مردم سیل زده خوزستان هستیم.

سلطانی فر گفت: در مجموعه وزارت ورزش و جوانان و جامعه ورزش از روزهای نخست فروردین ستاد امداد و پشتیبانی تشکیل شد که در ابتدا تمرکز بر استان های گلستان و مازندران سپس فارس بود و در روزهای پنجم و ششم فروردین روی بقیه استان ها مانند کرمانشاه، لرستان و خوزستان متمرکز شدیم.

وی بیان کرد: نخستی اقدامی که در دستور کار ما قرار گرفت و بلافاصله اجرایی شد این بود که تمام مکان ها و فضاهای ورزشی را در اختیار ستاد مدیریت بحران استان و سیل زدگان قرار دادیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: نزدیک به یک هزار و 200 مکان ورزشی در اختیار ستادهای مدیریت بحران سراسر کشور قرار گرفت که از این تعداد 700 مکان به منظور اسکان سیل زدگان، مسافران نوروزی و محل جمع آوری کمک های مردمی مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین 2 هزار و 900 سازمان مردم نهاد مکلف شدند در صحنه حضور داشته باشند و امداد رسانی کنند، علاوه بر این رویکرد برنامه هفته جوان را به حضور در مناطق سیل زده اختصاص دادیم.

سلطانی فر با اشاره به کمک های دیگر جامعه ورزش به سیل زدگان، تصریح کرد: بیش از 50 محموله کمک های مختلف از طرف جامعه ورزشی سراسر کشور جمع آوری و ارسال شد و بسیاری از نیروهای فنی در فدراسیون های قایق رانی، کوهنوردی، نجات غریق، پزشکی، مورتور سواری و اتومیبیل رانی در استان‌های مختلف از روزهای نخست حضور یافتند تا بتوانند در کنار امداد رسانی بخشی از آلام مردم را بکاهند.

وی افزود: به طور کلی نزول رحمت الهی اگر چه برای کل کشور رحمت بود، اما برای مردم برخی استان‌ها به ویژه خوزستان موجب زحمت و خساراتی شد که در مجموع معتقدیم عواید و منافع این سیل با برطرف کردن مشکلات مردم و با جبران خسارت ها در نهایت برای اقتصاد و توسعه کشور قابل توجه خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس چندی پیش اعلام کرده بود که خشکسالی در ایران آثار و عوارضی دارد به طوری که موجب می شود 50 میلیون نفر از جمعیت ایران مهاجرت کنند که در اثر آن وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران را به شدت بحرانی خواهد کرد.

وی افزود: در واقع وی با این تهدید و پیش بینی قصد داشت مردم دست از اهداف و آرمان هایشان بردارند و پیش بینی شرایط بحرانی را برای مردم ایران بر اثر خشسالی متصور شده بود که لطف خدا موجب شد به اندازه کافی کشور از نظر منابع آبی تقویت شد.

سلطانی فر عنوان کرد: هر چند سیلاب خسارات قابل توجهی در چند استان به جای گذاشته است، اما موظف هستیم با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و توصیه ها و دستورات مکرر و مستمر رییس جمهور با همه توان در دستگاه های اجرایی به مناطق سیل زده کمک کنیم و در استای جبران خسارت گام برداریم.

وی ادامه داد: پس از عید نوروز تقریبا 2 سوم وقت دولت مربوط به مسایل به سیل و اتخاذ روشها، سیاست ها تصمیماتی برای جبران خسارت ها بوده است.

گفتنی است، طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز