خبرگزاری کار ایران

با صدور نامه ای؛

وزیر کشور خواستار رسیدگی به وضعیت سیل زدگان توسط سه وزیر شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۲۶۷

وزیر کشور روز شنبه ۳۱ فروردین ماه در نامه های جداگانه ای به وزرای بهداشت و درمان، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار پیگیری مشکلات سیل زدگان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، وزیر کشور در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان، خواستار اتخاذ تمهیدات فوری برای ارائه خدمات بهداشتی، درمان و بازتوانی روحی افراد آسیب دیده و بازیابی هویت و ارتقاء خودباوری و همچنین بازسازی و نوسازی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی -درمانی در مناطق سیل زده شد.

در این نامه خطاب به «سعید نمکی» با اشاره به خسارات وارده از سیل اخیر نوشته شده است: با عنایت به دستور ریاست جمهوری در جلسه 18-1-98 هیات وزیران، به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیر دولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل زده و بازسازی و جبران هرچه سریعتر خسارت های مادی و معنوی وارده نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها در بازسازی و نوسازی مراکز اقدام شود.

قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران در این نامه خطاب به وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به وظایف و مأموریت های آن وزارت در تامین بهداشت، درمان و بازتوانی، لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات فوری در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بازتوانی روحی افراد آسیب دیده و بازیابی هویت و ارتقاء خودباوری و همچنین بازسازی و نوسازی بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی به نحوی برنامه ریزی و عمل شود تا این اقدامات هر چه سریع تر در زمانبندی لحاظ شده صورت گیرد.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور در نامه خود خطاب به نمکی، عنوان کرد: لازم است اقدامات این وزارت در حوزه بهداشت با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان های حادثه دیده، در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت های وارده به مراکز درمانی انجام شود.

وزیر کشور در این نامه خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد: همچنین لازم است به منظور پیش بینی ساز و کار تامین اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از سیل اخیر، نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها برای ارائه خدمات، بازسازی و نوسازی مراکز مذکور که ضرورتاً می بایست در آن زمانبندی نیز لحاظ شده باشد اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به این وزارت ارسال شود.

همچنین وزیر کشور در نامه دیگری به وزیر جهادکشاورزی خواستار اتخاذ تمهیدات فوری و پیش بینی ساز و کار تامین اعتبار برای جبران خسارت های بخش کشاورزی در مناطق سیل زده شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در نامه ای خطاب به محمود حجتی نوشت: با عنایت به دستور ریاست جمهوری در جلسه هجدهم فروردین ماه هیات وزیران به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیردولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل زده و بازسازی و جبران هرچه سریعتر خسارت های مادی و معنوی وارده، نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها اقدام شود.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در این نامه عنوان کرد: با توجه به وظایف و ماموریت های آن وزارت در بازسازی و تعیین نیازمندی های حوزه آبی و کشاورزی، لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات فوری در بخش کشاورزی به نحوی برنامه ریزی و عمل شود تا با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان های حادثه دیده، در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت های وارده در حوزه مرتبط با منابع کشاورزی، نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن این زیرساخت ها در مناطق سیل زده اقدام شود.

وزیر کشور در این نامه خطاب به «حجتی» افزود: در حوزه مرتبط با منابع کشاورزی، محصولات باغداری، دام و آبزیان و همچنین پیش بینی سازوکارهای تامین اعتبار برای جبران آن، نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها برای بازسازی و احیاء زیرساخت های کشاورزی که ضرورتاً می بایست در آن زمانبندی نیز لحاظ شده باشد اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به این وزارت ارسال شود.

وزیر کشور در نامه دیگری خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار برنامه ریزی و ارزیابی خسارت های وارده به زیرساخت های ارتباطات سیار و ثابت در مناطق سیل زده و پیش بینی اعتبارات و برنامه های عملیاتی برای بازسازی و نوسازی این زیرساخت ها شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به «محمد جواد آذری جهرمی» با اشاره به خسارات وارده از سیل اخیر به زیرساخت های ارتباطات سیار و ثابت تصریح کرد: با عنایت به دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه 18-1-98 هیات وزیران به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیر دولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل زده و بازسازی و جبران هرچه سریعتر خسارت های مادی و معنوی وارده نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها اقدام شود.

وزیر کشور یادآور شده است: باتوجه به وظایف و ماموریت های این وزارت در بازسازی و نوسازی زیرساخت های ارتباطات سیار و ثابت لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات فوری در بخش مربوطه به نحوی برنامه ریزی و عمل شود تا با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان های حادثه دیده در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت های وارده نیز نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن این زیرساخت ها در مناطق سیل زده اقدام شود.

رحمانی فضلی در نامه خود خاطرنشان کرده است: به منظور پیش بینی تامین اعتبار برای جبران خسارت های وارد به زیرساخت های ارتباطات سیار و ثابت نیز نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها برای بازسازی و نوسازی و احیاء زیرساخت های خطوط تلفن اعم از سیار و ثابت که ضرورتاً می بایست در آن زمانبندی نیز لحاظ شده باشد؛ اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به وزارت کشور ارسال شود.

در اثر سیلاب رودخانه های کرخه، دز و کارون تا کنون بیش از 114 روستا دچار آبگرفتگی شده و بیش از 270 روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند. جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرده است: بیش از 170 هزار نفر سیل زده از چهارم فروردین ماه امدادرسانی شدند.

به گفته وزیر کشور، 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز