خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

آب وارد مزارع کشت و صنعت نیشکر فارابی شد/ خسارت های فراوان به بزرگترین بخش کشاورزی و صنعتی ایران/ تاکنون به ۳۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر خسارت وارد شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۸۰۳

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: مزارع کشت وصنعت نیشکر فارابی به زیر آب رفت و اردوگاه های اسکان اضطراری در این شرکت در معرض خطر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمود شمیلی اظهار کرد: مزارع کشت و صنعت نیشکر فارابی صبح امروز ۲۳ فروردین ماه ۹۸ در اثر ورود سیلاب به زیر آب رفت.

وی افزود: با پیشروی سیلاب به سمت کشت و صنعت نیشکر فارابی، کمپ اسکان اضطراری سیل زدگان در این شرکت نیز در معرض خطر آبگرفتگی قرار گرفت.

شمیلی گفت: بیش از ۸۰۰ نفر از سیل زدگان روستای دریسیه دارخوین از توابع شادگان در کمپ های اضطراری شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اسکان داده شدند.

 وی ادامه داد: پیشروی سیلاب به سمت مزارع و تاسیسات و انبارهای شکر کشت و صنعت های توسعه نیشکر ادامه داشته و تاکنون مزارع نیشکر پنج کشت و صنعت به زیر آب رفته و خسارات فراوانی وارد کرده است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خاطرنشان کرد: در حال حاضر باتوجه به هدایت سیلاب به سمت مزارع نیشکر ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی (ره)، بیش ۹ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا ، ۷ هکتار از مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی ، ۳ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت دعبل خزاعی و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر فارابی با طغیان رودخانه ها دچار آبگرفتگی شدند.

شمیلی بیان کرد: ورود سیلاب به مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکر، به دیگر محصولات زراعی و زیرساخت های این شرکت خسارت جدی وارد کرده به طوری تاسیسات و کارخانه شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا نیز زیر آب رفته است.

وی تصریح کرد: خسارت فراوان به مزارع نیشکر و تاسیات در حالی ست که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اعلام ستاد مدیریت بحران از همان روزهای اول برای کمک رسانی به مردم روستاهای شعیبیه شوشتر اعلام آمادگی کرد و با تشکیل ستاد بحران،اعزام نیرو و امکانات به مناطق بحرانی، شبانه روز به منظور کاهش خسارات سیل به روستاهای این منطقه فعالیت دارد.

شمیلی در پایان گفت: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها ، تأمین غذای کمیته های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز