خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد:

امداد رسانی به بیش از 23 هزار خانوار سیل زده خوزستان/ اسکان اضطراری 102 هزار نفر/ انتقال 2 هزار و 700 نفر به مناطق امن

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۲۶۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از آغاز شروع سیلاب تا کنون به بیش از ۲۳ هزار خانوار متاثر از سیل امداد رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خدادادی اظهار کرد: از 4 تا صبح روز 18 فروردین ماه شهرستان های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون متأثر از سیل شده اند.

وی افزود: در برخی از شهرستان ها، سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد همچنین مناطقی از شهرستان های شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، شوش، باوی، حمیدیه، کارون و شادگان به شدت متأثر از سیلاب هستند.

خدادادی در خصوص خانوارهای امداد رسانی شده در سیلاب بیان کرد: به وسیله ۱۹۰ تیم عملیاتی هلال احمر به بیش از ۲۰۰۰ خانوار( ۱۳۸۲۹۷ نفر) امداد رسانی شده و به مکان های امن منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: حدود ۴ هزار نفر از روستاهای محصور در آب و سیلاب به مکان های امن منتقل و بیش از صد هزار نفر  در ۴۷ اردوگاه اضطراری و موقت اسکان داده شده  و ۲۳۰ روستا تخلیه شده اند.

وی اشاره کرد: از شروع سیل و آبگرفتگی۴ فروردین تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار نفر در اردوگاه های اسکان اضطراری در شهرهای متأثر از سیل اسکان اضطراری شده اند و هم اکنون جمعیت حاضر در این اردوگاه ها بیش از ۱۰۲ هزار نفر می باشد.

خدادادی در خصوص اردوگاه های اسکان در مناطق مختلف خوزستان به تفکیک خاطرنشان کرد: مناطق چم خزام- خاور- شهرک رامین- مدرسه نرجس- شهرک اروند- ورزشگاه ویس- یکاویه یک- صفاک- چم العبید در شهرستان باوی، مناطق بن کاظم- دبستان ساق بلند زاده-تعاون روستایی(گوریه) در شوشتر، ملاشیه – پادگان ۴۱ ثارالله – پادگان شهید مسعودیان-سالن ورزشی ناصرخسرو-سالن ورزشی خانه والیبال-سالن چند منظوره تختی-سالن ورزشی مجموعه قدس- یادمان شهدای هویزه- سالن شهید علی هاشمی- سالن حوزه ۹  شهری- سالن نمایندگی تراکتور در اهواز به  عنوان مکان های اسکان اضطراری در نظر گرفته شده اند.

وی ادامه داد: مکان های اسکان اضطراری در الهایی اهواز شامل: مدرسه شهید بلد- مدرسه محدثه- سوله بسیج- مدرسه شهید الهایی- مدرسه رسول اکرم (ص) - پادگان شهید عاصی زاده و در شهرستان شوش: مگرن- آهودشت- سید خلف- پادگان شهید درویش شوش و در شهرستان دشت آزادگان: سالن ورزشی سوسنگرد و در شهرستان هویزه: سالن تربیت بدنی1- سالن تربیت بدنی2- سالن ورزشی مدارس همچنین در شادگان: نیشکر فارابی- مدرسه دارخوین و مدرسه شهید صمدی- مدرسه صداقت- سالن ورزشی هادی آباد- شیرین شهر

بستان: پادگان میشداغ در شهرستان کارون و در حمیدیه: مدرسه ولایت- اردوگاه شهید فرجوانی- اردوگاه ثامن الائمه- اردوگاه جواد الائمه به عنوان اسکان اضطراری سیل زدگان معرفی شده اند.

خدادادی در خصوص یکی از مشکلات امدادرسانی تصریح کرد: روستاهایی هستند که دچار سیل‌گرفتگی شده‌اند، اما برخی از روستاییان هنوز در این روستا‌ها ساکن هستند. با توجه به تعداد زیاد اردوگاه ها، ارسال اقلام امدادی و غذایی به این روستاهای محصور در آب، امدادرسانی را با مشکلاتی مواجه کرده است. یکی از راه حل های این موضوع ارتباط با دهیاران روستاها است و اقلام مورد نیاز این افراد اعم از چادر، پتو و غذای گرم به صورت روزانه در اختیار دهیارهای مربوطه قرار می گیرد.‌

 وی در خصوص اقلام‌ مورد نیاز سیل زدگان خوزستان عنوان کرد: آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه زباله مورد نیاز سیل‌زدگان خوزستانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص نوع و تعداد خودروهای بکار رفته در روند امداد رسانی گفت: ۲۴ دستگاه آمبولانس، ۷۲ خودروی پشتیبانی، ۱۵ خودروی سواری، ۱۱ دستگاه کامیون، ۷ تریلی، ۶ دستگاه مینی بوس، ۷ فروند بالگرد و ۲۲ فروند قایق تا کنون به کار گرفته شده اند.

وی در خصوص اقلام امدادی توزیع شده اظهار کرد: ۱۹۰۴۴ دستگاه چادر امدادی ۳۰۰۷۹تخته پتو، ۱۴۰۷۹ متر مربع موکت،  ۴۸۱شعله والور، ۴۴۵۴ کیلوگرم نایلون پوششی،  ۱۷۴۰۰ بسته غذایی یک ماهه و  ۷۲ساعته،  ۱۰۶۶۷۹قوطی انواع کنسروجات، ۵۵هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر،  ۹۱هزار قرص نان و ۴۴ هزار بطری بزرگ آب معدنی،  ۴۰۰۰ عدد گونی، ۷۹ هزار وعده غذای گرم،  ۶۷۰۰ست بهداشتی زنان و کودکان و اقلام دیگری از قبیل کلمن، گالن آب، شیر خشک، گونی، مواد شوینده از جمله اقلام توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز