خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته بحران در بندر خرمشهر/ آماده سازی ۸۵۰۰ مترمربع برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان/ ارسال ماشین‌آلات سنگین و پمپ برای ایجاد سیل‌بند در مناطق مختلف

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۶۶۱

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تشکیل کمیته بحران دراین بندر خبر داد و گفت: این اداره کل تمام امکانات و عوامل اجرایی خود را برای کمک به سیل‌زدگان بسیج کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نورالله اسعدی اظهار کرد: از زمان شروع سیلاب در استان خوزستان اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با تشکیل کمیته بحران و همچنین مشارکت جدی در جلسات ستاد بحران شهرستان اقدامات موثری برای کمک به سیل زدگان به مورد اجرا گذاشت.

وی با اشاره به تامین و ارسال ماشین آلات سنگین برای احداث سیل بند در مناطق آسیب‌پذیر در حواشی رودخانه کارون، افزود: در این زمینه چهار دستگاه لودر و 6 دستگاه کمپرسی از یکی از شرکت‌های پیمانکار زیر مجموعه بندر از شروع سیلاب در اختیار ستاد بحران خرمشهر قرار داده شد و برای تمرکز بر امداد رسانی به مناطق سیلابی، فعالیت آن شرکت در بندر به حالت تعطیل درآمد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: برای کمک به روستاهای اطراف بندر خرمشهر و جلوگیری از نفوذ آب از اروند رود به نهرهای اطراف سیل بند و سد خاکی در محوطه اسکله خانیان، نهرهای دربند، دورقی و خین احداث شد که این موضوع از هرگونه ایجاد آبگرفتگی و خطر سیل در مناطق مختلف اطراف بندر جلوگیری کرد.

اسعدی از آماده به کاری تمام تجهیزات امدادی از جمله آمبولانس، تانکر، خودرو امداد و نجات خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای شروع سیلاب تمام تجهیزات امداد و نجات و آتش نشانی برای کمک به مناطق مختلف درگیر با سیلاب به حالت آماده باش کامل در آمده است و در طول ساعات شبانه‌روز آماده هرگونه امدادرسانی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون دو دستگاه پمپ تخلیه آب 6 اینچی، سه دستگاه ژنراتور سیار برق، 8 دستگاه پمپ روبین و کفکش و 2 دستگاه پمپ پرتابل آتش‌نشانی برای کمک به مناطق دچار بحران از این اداره کل برای کمک به رفع مشکلات در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از اعلام آمادگی برای تهیه و تامین غذای روزانه برای بیش از 2000 نفر با مشارکت سازمان‌های دیگر خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته بوسیله یکی از پیمانکاران بندر آذوقه مورد نیاز برای مواکب مستقر در شهر حمیدیه جهت کمک به سیل زدگان در نظر گرفته شده که یک سرویس تامین و ارسال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز