خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان خبر داد:

تخلیه ۱۸۲ روستا در خوزستان در پی سیلاب/ بیش از چهار هزار واحد مسکونی در استان آسیب دیدند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۸۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: از زمان وقوع سیلاب تاکنون ۱۸۲ روستا به صورت کلی و جزیی در سطح این استان تخلیه شده اند از این تعداد روستای تخلیه شده ۶۱ روستا دچار آبگرفتگی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: تا این لحظه به چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی آسیب وارد شده است و ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در معرض خطر قرار دارند.همچنین حدود ۳۰ هزار نفر در ۴۷ اردوگاه اسکان اضطراری اسکان یافته اند و امکانات و خدمات مورد نیاز نیز برای آنها فراهم شده است.

وی افزود: بارش شدید باران در بالادست سدهای خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد سدها در دو هفته گذشته شد که در آن دبی خروجی سدها نیز برای کنترل سیلاب و مدیریت سدها افزایش یافت. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: در روزهای گذشته دبی خروجی سد کرخه تا ۲ هزار و۴۰۰مترمکعب و دبی خروجی سد دز تا سه هزار مترمکعب بر  ثانیه نیز رسید که این موضوع باعث سیلاب در پایین دست و آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شد و علاوه بر ۱۸۲ روستا دستور تخلیه ۶ شهر در معرض سیلاب نیز صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز