خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر دچار آبگرفتگی شدند/ پیشروی آب به سمت تاسیسات و انبارهای شکر

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۰۵

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به خسارات ناشی از سیل اخیر خوزستان و افزایش دبی رودخانه ها، گفت: شش هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی (ره)، بیش از ۱۲۰۰ هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا و ۲۱۰۰ هکتار از مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی با طغیان رودخانه ها دچار آبگرفتگی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود شمیلی در سومین جلسه مدیریت بحران و شورای تامین استان که به ریاست رئیس دادگستری  خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: سیلاب بخش های زیادی از مزارع نیشکر را به زیر آب برده و خسارت های فراوانی بر جای گذاشته و با ادامه پیشروی، وضعیت کارخانه ها و انبارهای شکر نیز در معرض آبگرفتگی است.

وی گفت: تاکنون و با تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت کشت و صنعت های تابعه توسعه نیشکر از ورود آب به تاسیسات و انبارهای شکر جلوگیری به عمل آمده، اما به مزارع نیشکر خسارت های زیادی وارد شده است.  

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به فعالیت شبانه روز شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به منظور کاهش خسارت های سیل به مناطق پیرامونی، گفت: خسارت به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر در حالی ست که این شرکت از همان ابتدای تشکیل ستاد مدیریت بحران و هشدار سیل، همه امکانات و نیروهای خود را به منظور خدمات رسانی و امداد رسانی به مناطق مختلف بسیج کرد.

شمیلی ادامه داد: ۷۵ دستگاه ماشین آلات مختلف سنگین جهت امداد رسانی به ۵۴ روستا از  مناطق شعیبیه شوشتر تا روستاهای حومه خرمشهر به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند و تعداد ۳۰ دستگاه تریلی کفی نیز جهت جابجایی خانوارهای در معرض خطر سیل به نقاط امن، اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها ، تأمین غذای کمیته های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی شرکت کشت و صنعت ها به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می شود.

شمیلی اسکان ساکنان مناطق سیل زده در کشت و صنعت ها را از دیگر اقدامات این شرکت در سیل اخیر برشمرد و گفت:  تاکنون ۵۰۰ خانوار سیل زده در کشت و صنعت امام خمینی (ره)، ۱۰۰ خانوار در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، ۸۰۰ نفر در کشت و صنعت فارابی، ۴۰۰ نفر در کشت و صنعت دعبل خزاعی اسکان داده شده و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آنان فراهم شده است.

لازم به ذکر استش، بیش از  ۱۰۰۰ هکتار از زمین های کشت و صنعت امام خمینی و کشت و صنعت نیشکر دهخدا، جهت چرای دام به روستاییان سیل زده اختصاص پیدا کرده و علوفه دام های تعدادی از روستاهای شعیبیه و مناطق سیل زده نیز از سوی این کشت و صنعت ها تامین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز