خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

تخلیه شهر بستان قطعی شد/ تصمیم برای تخلیه سوسنگرد و حمیدیه تا ساعتی دیگر

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۵۷۹

استاندار خوزستان آخرین تصمیمات در خصوص تخلیه ی سه شهر بستان، سوسنگرد و حمیدیه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی ساعتی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما، گفت: خروجی سد کرخه با توجه به ورودی آن تنظیم می‌شود و خوشبختانه یا متاسفانه هیچ تغییری نکرده و همچنان بالا است.

وی افزود: ظرفیت سد کرخه هم به تراز نهایی نزدیک می‌شود و راهی جز این نداشتیم که لااقل خروجی را معادل میزان ورودی کنیم تا بتوانیم سد را به همین وضعیت نگه داریم.

استاندار خوزستان گفت: اگر به تراز نهایی برسیم و سیلاب دیگری باشد، هر مقدار که ورودی داشته باشیم به همان مقدار هم خروجی خواهیم داشت، که این اثرات بسیار زیانبار و غیرقابل پیش‌بینی برای پایین دست دارد.

شریعتی افزود: به همین علت ما نهایت انعطاف را نشان داده‌ایم و راهی جز این نداشتیم که خروجی را  ۲۴۰۰ مترمکعب برثانیه کنیم و تلاش می‌کنیم که شرایط را فعلا در همین وضعیت نگه داشته تا اگر ورودی کاهش پیدا کرد، بتوانیم یک ظرفیت خالی برای سیلاب‌های بعدی ایجاد کرده و پس از آن به تدریج خروجی را کاهش دهیم.

وی گفت: روستاهای پایین دستی در شهرهای شوش، حمیدیه و دشت‌آزادگان را تخلیه کرده‌ایم و اعلام کردیم که بستان را هم تخلیه کنند و هم اینک هم‌ جلسه شورای تامین استان در حال برگزاری است.

استاندار خوزستان افزود: اعلام خطر و آماده باش برای شهرستان های حمیدیه و سوسنگرد انجام شده و تا چند ساعت آینده برای این دو شهر هم تصمیم‌گیری خواهیم کرد، چون با توجه به عدم افت ورودی و خروجی بالا دست سدها که مستمر بوده و ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه در این چند روز ادامه داشته و مجبور شدیم به ۲۴۰۰ مکعب بر ثانیه آنرا برسانیم.

شریعتی در پایان این گفتگو، گفت: در چند ساعت آینده برای حمیدیه و سوسنگرد تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز