خبرگزاری کار ایران

شریعتی در بازدید از سد دز و کرخه:

سد دز از لحاظ ذخیره در بهترین شرایط قرار دارد/ سد کرخه از زمان ساخت تا کنون این حجم از ذخیره را تجربه نکرده بود/ خروجی سدها طبق برنامه پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۱۵۸

استاندار خوزستان عصر امروز در بازدید از سد دز در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت موجود و برنامه‌های آتی جهت مقابله با بحران سیلاب پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر چهارشنبه ۷ فروردین‌ماه در حاشیه بازدید از سد دز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون این سد از لحاظ ذخیره در بهترین شرایط قرار دارد و حجم خالی مخازن آن حداکثر ۲۲۰ میلیون مترمکعب است.

وی افزود: برنامه‌ریزی بر این بوده که تا پایان اردیبهشت به سقف این میزان از حجم خالی در مخزن سد دز برسیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بارش‌های اخیر شرایط را تغییر داده و با توجه به بارش‌های جدیدی که پیش‌بینی می‌شود، مجبور هستیم که حجم بیشتری از آب مخازن را خالی و شرایط سد را برای پذیرش سیلاب‌های جدید مهیا کنیم.

شریعتی بیان کرد: اگر سیلاب‌های جدید به سمت این رودخانه و سد بیایند و قبل از آن نتوانیم مخازن سد را خالی کنیم، مجبوریم همان سیلاب‌ها را مستقیم روانه رودخانه کنیم که تبعات بدی برای پایین‌دست خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این رهاسازی‌ها نیز شاید نگرانی‌هایی ایجاد کند ولی این کار مدیریت شده و با برنامه است. اما اگر به شرایطی برسیم که بدون کنترل سیلاب را رهاسازی کنیم آن‌وقت خسارت‌های غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت.

استاندار خوزستان افزود: از شب گذشته با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ظرفیت خروجی سد دز را افزایش دادیم و در صورت نیاز باز آن را بیشتر خواهیم کرد.

شریعتی افزود: با اطلاع‌رسانی و مدیریت صحیح خود را برای سیلاب‌های آتی آماده می‌کنیم تا شرایط به نحوی کنترل شود که مسئله غیر قابل کنترلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: شرایط در حال حاضر نرمال است و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: سد کرخه رقمی از حجم ذخیره آب را تجربه می‌کند که از زمان ساخت تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شریعتی بیان کرد: سد کرخه حداکثر بیش از ۲۱۲ را تجربه نکرده که اکنون ۲۱۹ است؛ سطح نرمال، ۲۲۰ و حداکثر نرمال هم ۲۲۶ هست.

وی تأکید کرد: باید این شرایط را مدیریت کنیم و خیلی امکان ریسک نداریم. ولی زمان و فرصت کافی برای برنامه‌ریزی و مدیریت وجود دارد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در پایین‌دست فیوز پلاک‌ها را آماده می‌کنیم و مردم و کشاورزان را قانع کرده‌ایم.

شریعتی اضافه کرد: شرایطی فراهم خواهیم کرد که میزان خروجی از سد کرخه را به ۸۰۰ تا ۹۰۰ مترمکعب افزایش دهیم.

وی با تقدیر از همکاری مردم و لزوم توجه آن‌ها به هشدارها، گفت: امیدواریم که به لطف الهی و با هماهنگی همه دستگاه‌های انتظامی، نظامی، اجرایی و قضائی شرایط را به نحوی مدیریت کنیم که مشکل خاصی پیش نیاید.

استاندار خوزستان در پایان با اعلام این مطلب که خسارت‌های واردشده‌ی احتمالی به دلیل رهاسازی آب با برنامه‌ریزی، جبران می‌شود، عنوان کرد: اگر مردم همکاری لازم را داشته باشند، دیگر در شرایط غیر قابل کنترل تصمیمات اجباری نخواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز