خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان اعلام کرد:

دستگیری 3 حفار غیرمجاز در معبد تاریخی بردنشانده مسجد سلیمان

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۳۰

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: سه حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در منطقه معبد بردنشانده مسجد سلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی امروز شنبه 25 اسفندماه 97 اظهار داشت: بنابر گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مسجد سلیمان، در پی کسب خبر از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر مشاهده یک دستگاه خودروی ام. وی. ام مشکوک متوقف‎ شده در محل معبد بردنشانده، نیروهای این پایگاه بی‎درنگ به محل مورد نظر عزیمت و مشاهده کردند که خودروی مذکور در منطقه بدون سرنشین پارک شده است.

وی در ادامه با بیان این‎که بعد از یک الی دو ساعت کمین نیروها به منظور شناسایی محل سرنشینان خوردو، به علت تاریکی، احتمال مسلح بودن و وسعت منطقه، پیدا کردن اشخاص میسر نبود، گفت: از این‎رو، نیروهای پایگاه ضمن هماهنگی با عوامل نیروی انتظامی، به منظور پیدا کردن اشخاص به صفه‎ی معبد مراجعه و سه نفر سوداگر میراث فرهنگی را با هویت مشخص دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: همچنین روز پس از دستگیری به منظور بررسی موضوع، نیروهای پایگاه به محل دستگیری افراد گفته‎شده مراجعه و مشاهده کردند در سه نقطه به ابعاد تقریبی  5/1×1 متر در منطقه ثبت ملی، حفاری صورت گرفته است.

مکناوی خاطرنشان کرد: همچنین در محل یک سری ابزار و آلات حفاری غیرمجاز شامل یک عدد بیل، یک عدد بیچله و یک عدد تیشه دوسر کشف و ضبط و خودروی توقیف ‎شده نیز به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز