خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل:

اپلیکیشن راهنمای گردشگران نوروزی در چغازنبیل تهیه می شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۲۷۵

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل گفت: برای ایام نوروز درحال آماده‎سازی یک اپلیکیشن گردشگری برای بازدیدکننگان هستیم که اواخر اسفندماه 97 آماده استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عاطفه رشنویی اظهار کرد: کار آماده‎سازی، رفع خطر و حفاظت از محوطه میراث جهانی چغازنبیل از حدود سه ماه پیش آغاز شده است و محوطه برای ایام نوروز و استقبال از گردشگران در شرایط خوبی به سر می‎برد.

وی افزود: با توجه به بارنگی‎های اخیر نیز، محوطه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه سرسبزی خود را بازیافته و شاهد منظره زیبا و چشم‎نوازی در منطقه هستیم و این درحالی است که مسیر دسترسی به محوطه نیز بهسازی شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل با بیان این‎که تا پیش از این امکان استفاده از خدمات اپراتور همراه اول در این محوطه تاریخی وجود نداشت، گفت: سال گذشته برای ایام نوروز یک دکل پرتابل در محوطه نصب کردیم و مسافران و گردشگران نوروزی در طول ایام نوروز مشکلی برای استفاده از تلفن همراه نداشتند؛ امسال نیز با همکاری و هماهنگی با شرکت مخابرات استان و شهرستان شوش یک دکل پرتابل در محوطه نصب کرده‎ایم تا بازدیدکنندگان محوطه  از خدمات این اپراتور نیز استفاده کنند.

رشنویی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی‎های صورت گرفته، دکل دائمی اپراتور همراه اول نیز پس از ایام نوروز در محوطه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل نصب خواهد شد و گردشگران در طول سال نیز به راحتی می‎توانند از خدمات این اپراتور بهره‎مند شوند.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل در ادامه از اجرایی شدن یک سری برنامه‎های هیجان‎انگیز برای گردشگران و بازدیدکنندگان در ایام نوروز ‎خبر داد و افزود: تک تک این برنامه‎ها را به مرور تا پایان اسفندماه اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به یکی از اقدامات انجام شده توسط پایگاه برای ایام نوروز، عنوان کرد: در حال آماده‎سازی یک اپلیکیشن گردشگری که به نوعی یک راهنمای گردشگر هوشمند است هستیم که این اپلیکیشن اواخر اسفندماه آماده استفاده خواهد شد.

رشنویی درباره اپلیکیشن راهنمای گردشگر توضیح داد: این اپلیکیشن به صورت وایرلس به تلفن همراه بازدیدکننگان بلوتوث می‎شود و آن‎ها می‎توانند از اطلاعات گویایی که اپلیکیشن در اختیار آن‎ها می‎گذارد استفاده کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل تصریح کرد: با توجه به این که هر سال برای راهنمای گردشگران از خدمات انسانی استفاده می‎کردیم و یک نفر مسئولیت توضیح دادن برای همه را برعهده داشت، جمع‎آوری بازدیدکننگان در یک نقطه سخت بود، بنابراین راه‎اندازی این برنامه کاربردی کمک خوبی به گردشگران خواهد کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به این‎که از شهرستان‎های شوش، شوشتر و دزفول به سمت محوطه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل هیچ‎گونه تابلوی راهنمایی‎ای که حاوی معرفی این محوطه یا ارائه نشانی آن باشد وجود ندارد، دو بنر بزرگ طراحی کرده‎ایم که قرار است یکی از آن‌ها در موزه شوش و یکی در آبشارهای این شهرستان نصب شوند تا بازدیدکنندگان آن محل‎ها نیز، به واسطه دیدن تصاویر معرفی موزه و سایت هفت‌تپه و چغازنبیل و اطلاعات روی این بنرها علاوه بر آشنایی مختصر با محوطه، متوجه شوند که از چه مسیری و با طی چند کیلومتر می‎توانند به محوطه میراث جهانی دسترسی پیدا کنند.

رشنویی بیان کرد: درصدد هستیم که بنرهای دیگری را نیز در مبادی ورودی شهرستان‎هایی مثل اهواز و بهبهان نصب کنیم که اگر عملی شوند بسیار تأثیر مثبتی در آمار گردشگری سایت میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل خواهد داشت.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل از تدارک غرفه محصولات فرهنگی، کافی‎شاپ و انجام شترسواری و اسب‎سواری در تپه‎ماهورهای پشت حصار سوم محوطه چغازنبیل به عنوان دیگر برنامه‎های پایگاه برای ایام نوروز نام برد و عنوان کرد: هماهنگی‎های لازم در این خصوص صورت گرفته و این برنامه‎ها نیز به یاری خدا طی تعطیلات اجرا خواهند شد.

وی با تأکید بر این‎که همه شرایط برای استقبال خوب از گردشگران در پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه و چغازنبیل آماده است، افزود: نمایشگاه دائم صنایع دستی نیز همانند طول سال در محوطه زیگورات برپا خواهد بود و مهمانان نوروزی می‎توانند با مراجعه به این غرفه با صنایع دستی استان آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز