خبرگزاری کار ایران

شهیدی نیا در گفتگو با ایلنا:

حفظ کرامت نیروی انسانی، رویکرد سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی/ برطرف نمودن معضلات کارگری از اولویت های ما است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۵۰۹

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: از ابتدای سال جاری تلاش‌های مضاعفی در راستای ایجاد آرامش و رفاه برای نیروی کار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید امید شهیدی نیا در گفتگو با ایلنا، بیان داشت: اخیراً به دلیل مشکلی که در یکی از شرکت‌های منطقه در خصوص تصمیم به تعدیل بخشی از نیروی کار پروژه‌ای که به اتمام رسیده، شاهد واکنش‌های مختلفی بودیم که کل اقدامات بی‌سابقه در صیانت از حقوق کارگران توسط این مجموعه در سال جاری را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

وی افزود: با اینکه کمتر از دو روز از بحث اتمام پروژه شرکت سنگین کاران اراک در پتروشیمی بندر امام بیشتر نگذشته بود و اداره کار ما با رایزنی که صورت داد، اخراج کارگران را فعلاً به تعویق انداخته است، متأسفانه در برخی اظهارنظرها، بدون در نظر گرفتن تمام تلاش‌های مثبت و بی‌سابقه‌ای که این سازمان در بحث ایجاد امنیت شغلی و جلوگیری از اخراج کارگران در دیگر بخش‌ها، در سال جاری انجام داده بود، قضاوت‌های عجولانه‌ای صورت پذیرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ادامه داد: برخی کارها، پروژه هستند که کارگرانی برای اجرای آن پروژه استخدام می‌شوند و پس از اتمام کار، دیگر نیازی به حضورشان نیست. هر چند بیکار شدن افراد باعث مشکلاتی برای آنان و خانواده‌هایشان می‌شود و البته ما هم راضی به این شرایط نیستیم، ولی ماهیت کارهای پروژه‌ای همین است. البته ما سعی داریم و تلاش‌هایی هم انجام داده‌ایم تا با جذب سرمایه‌گذار به منطقه، علاوه بر ایجاد بستر اشتغال برای این عزیزان، زمینه‌ی توسعه‌ی منطقه، استان و کشور را هم فراهم نماییم. ولی سرمایه‌گذاری همیشه دو سر دارد، یکی ما، به‌عنوان میزبان سرمایه که طرح‌ها را آماده و مهیا می‌کنیم و دیگری پیدا شدن سرمایه‌گذار است تا این فرایند به نتیجه برسد. خوشبختانه با توجه به آمادگی سرمایه‌گذارانی که جدیداً از طرح‌های ما بازدید نموده‌اند، من به آینده صنعت در این منطقه بسیار خوشبین هستم.

شهیدی نیا به برخی اقدامات صورت گرفته از جمله: بحث تطبیق مشاغل در سطح شرکت‌های منطقه ویژه، ایجاد نظام هماهنگ پرداخت‌ها، رفع مشکلات شرکت لوله‌سازی ماهشهر و جلوگیری از اخراج کارگران این شرکت، حل بخشی از مشکلات کارگران شرکت ایرکست شاونبرگ با همکاری پتروشیمی امیرکبیر و پرداخت بخشی از مطالبات کارگران و تلاش برای برطرف نمودن سایر مشکلات دیگرِ این شرکت‌ها اشاره نمود و گفت: ما از تمام توان خود برای اینکه منطقه‌ای آرام و بدون تنش داشته باشیم، بهره می‌گیریم، ولی در پاره‌ای مواقع برخی‌ها در دقیقه‌ی نود با استفاده ابزاری از تجمع نیروی انسانی، شرایط را به‌گونه‌ای دیگر نشان می‌دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان گفت: ما از نقد سازنده و اطلاع‌رسانی دقیق و سالم استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم تا برای شفاف‌سازی اقدامات صورت گرفته، پاسخگوی افکار عمومی باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز