خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز نقش موثری در پایداری شبکه برق دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۴۱۸

وزیر نیرو گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز نقش مهمی در پایداری شبکه برق شهرستان داشته و از حیث اشتغال و کیفیت بخشی به آب روستایی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صبح امروز سه شنبه ۱۴ اسفند ماه، رضا اردکانیان در حاشیه عملیات مقدماتی اجرای پروژه نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی رامهرمز اظهار کرد: امیدواریم با آغاز این عملیات مقدماتی بحث های فاینانس این پروژه به نتیجه برسد که بدون وقفه کار ساخت و نصب نیروگاه نیز در پی کارهای ساختمانی و عمرانی انجام گیرد و در برنامه زمان بندی چهارساله که مربوط به برنامه هفتم توسعه خواهد بود بتوانیم این نیروگاه را در مدار قرار دهیم.

وی افزود: خوشبختانه امروز کشور در عرصه های مختلف به ویژه عرصه های آب و انرژی از حیث خود اتکایی و استقلال فنی و اجرایی در بهترین شرایط خود قرار دارد.

اردکانیان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در کشور داریم که شرایط را برای صدور برق به کشور های همسایه فراهم کرده و موجب رون۳ فعالیت های صنعتی در کشور می شود.

وزیر نیرو بیان کرد: انتظار داریم با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی راه های متنوعی برای اجرای سریع تر طرح ها در استان خوزستان ایجاد کنیم تا بتواند نقش مهمتری در عرصه آب و خاک و انرژی کشور ایفا بکند.

وی ادامه داد: امروز بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان طرح های مختلف در چند شهرستان این استان به مرحله اجرا رسیده و یا بهره برداری از آن آغاز می شود که از جمله آنها نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز است که نقش مهمی را در پایداری شبکه برق دارد از حیث ایجاد اشتغال در کنار موضوع آب به ویژه آب روستایی حائز اهمیت است.

اردکانیان در پایان گفت: تلاش می کنیم  همانند سال گذشته که به اذن مقام معظم رهبری از امکانات صندوق توسعه ملی برای سرعت بخشیدن به طرح های آبرسانی برخوردار شدیم، به طرح های تهیه شده با تامین منابع مالی سرعت بخشیم که هموطنان روستایی این منطقه نیز از آب آشامیدنی مطمئن و با کیفیت برخوردار شوند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز