خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز با حضور وزیر نیرو؛

عملیات اجرایی ساخت نیروگاه شهدای ویسِ اهواز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۸۹

کلنگ احداث نیروگاه شهدای ویسِ اهواز به ظرفیت کل 906 مگاوات با حضور وزیر نیرو به زمین خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس از نوع راندمان بالا و دو واحد گاز هر کدام به ظرفیت 307 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 292 مگاوات خواهد بود و پیش بینی می شود، این نیروگاه تا سال 1400 به شبکه سراسری سنکرون شود.

در نیروگاه شهدای ویس از توربین های نسل جدید کلاس F استفاده خواهد شد و راندمان بخش گاز این نیروگاه 40 درصد خواهد بود که راندمان این نیروگاه با بخش بخار و در شرایط ایزو به 58 درصد نیز می رسد.

همچنین سرمایه لازم جهت احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس توسط وام خارجی تامین خواهد شد و بانک صنعت و معدن بعنوان بانک عامل پروژه معرفی شده است. هزینه کل احداث نیروگاه شهدای ویس بالغ بر 500 میلیون یورو برآورد شده است.

براساس این گزارش، هدف از ساخت این نیروگاه ها تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص استان خوزستان است و نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس با کارفرمایی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در زمینی به مساحت 86 هکتار احداث خواهد شد و شرکت مپنا نیز به عنوان شرکت پیمانکار اجرایی معرفی شده است.

سوخت اصلی این نیروگاه گاز و گازوییل نیز به عنوان سوخت دوم و جایگزین در این نیروگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس در 20 کیلومتری جاده اهواز به مسجد سلیمان در استان خوزستان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز