خبرگزاری کار ایران

در روز جهانی سازمان های مردم نهاد صورت گرفت؛

بازدید فعالان سمن ها از خانه تاریخی ماپار و گور دخمه های پارک کوهساران در اهواز

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۶۹۳

در روز جهانی سازمان های مردم نهاد، با حضور فعال سمن ها از خانه تاریخی ماپار و گور دخمه های پارک کوهساران به منظور اهمیت دادن به آثار باستانی و تمدن کهن ایران زمین، بازدید به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، به مناسبت روزجهانی سازمان های مردم نهاد، با مشارکت اعضای فعال سمن های میراث فرهنگی و تاریخی نوژان کارون و جمعیت مهر جوانان ایران، از خانه تاریخی ماپار ( خیابان نادری ) و پارک کوهساران (کوی منبع آب ) بازدید گردید.

در ابتدا از خانه ماپار اهواز که مربوط به دوره پهلوی اول است و در اهواز، خیابان نادری، خیابان خوانساری واقع شده بازدید به عمل آمد. این اثر در تاریخ ۵ آذر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۲۲۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اعضای این دو سمن در بازدید از خانه تاریخی ماپار با استقبال بسیار مثبت مدیر مجموعه تاریخی و فرهنگی، ابراهیم موسوی مواجهه شدند و بر لزوم همکاری های جدی برای تعامل و همگرایی بیشتر با سمن ها در این مجموعه ارزشمند تاریخی تاکید شد.

یکی از نقاط طبیعی و جاذبه های گردشگری اهواز که برای بسیاری از افراد ناشناخته مانده، پارک کوهساران و گور دخمه های باستانی دوران ساسانی است، که در ادامه برنامه از آن بازدید شد.

از ویژگی های این منطقه گردشگری میتوان به سهولت در دسترسی، نزدیکی و بزرگی پارک کوهساران اشاره کرد، این پارک در بلوار نواب صفوی ابتدای ورودی منبع آب  روبروی منازل شرکت نفت کارون " در منطقه هفت شهرداری اهواز واقع شده است.

هدف از این بازدید میدانی، پی بردن به اهمیت تاریخ کهن و آثار تاریخی و به جامانده دوران باستانی ساسانیان و نشانه های تمدنی شهر اهواز و همچنین پاسداشت میراث طبیعی و مشاهده اخرین نقاط عبور سلسله جبل زاگرس در جنوب غربی ایران بویژه دشت جلگه ای اهواز است.

در این بازدید، سیروس داودی نماینده سازمان های مردم نهاد استانداری خوزستان، فرهنگ آزاد اندیش دبیر جمعیت مهر جوانان و مجید کیوانی دبیر انجمن میراث فرهنگی نوژان کارون در مورد اهمیت روز جهانی سمن ها و همچنین پیشنهادات و راهکارهایی برای حمایت از میراث فرهنگی، تقویت صنایع دستی و توسعه گردشگری شهرستان اهواز ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز