خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نمایشگاه سراسری صنایع دستی اهواز صورت گرفت؛

رونمایی از اولین فروشگاه آنلاین صنایع دستی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۶۶۸

در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اهواز، طی مراسمی از فروشگاه مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر به عنوان نخستین فروشگاه آنلاین صنایع دستی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این مراسم با حضور رضا کیانی مشاور استاندار خوزستان در امور هنری و فرهنگی، سیدحکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، شکراله قاسمی معاون صنایع دستی استان و کریم زرگریان مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر برگزار شد. 

در این مراسم مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر با ابراز خرسندی از شروع رسمی فعالیت این مجتمع، اظهار داشت: فعالیت ابتدایی مجتمع از مرداد 97 آغاز شد و خوشبختانه توانستیم ظرف کمتر از یکسال به همت همکاران‎مان در شوشتر این مجتمع را به معرض ظهور برسانیم.

کریم زرگریان با بیان این‎که خوشبختانه با حمایت‎های عوامل معاونت صنایع دستی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، در هفت ماه گذشته مراحل ثبت برند و زمینه‎سازی برای صادرات محصولات شرکت نیز انجام شد، افزود: سعی داریم از ابتدای نیمه اول سال 98 صادرات مجتمع را آغاز کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این‎که در بخش پژوهشی نیز توانستیم عبابافی شوشتر را پس از حدود 200 سال به مرحله احیاء برسانیم، خبر داد: در اواسط ماه جاری، آئین رونمایی از عبابافی شوشتر با حضور مسئولان اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و مسئولان شهرستان شوشتر انجام خواهد شد.

مدیر مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر تولیدات این مجتمع را شامل دست‎بافته‎ها اعم از البسه، کیف، کفش و ... عنوان کرد و گفت: به لطف خدا با راه‎اندازی این مجتمع توانستیم در بخش تولید برای 23 به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کنیم.

وی بیان کرد: مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای شوشتر علاوه بر این‎که به صورت اینترنتی تولیدات خود را عرضه می‎کند، در قلعه سلاسل این شهرستان همه روزه پذیرای مهمانان، همشهریان و هم‎استانی‎های عزیز است.

زرگریان با تمجید از همکاری و تعامل سیدحکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و شکراله قاسمی معاون صنایع دستی، افزود: مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبای تحت نظارت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان فعالیت می‎کند و مسئولان این اداره‎کل با حمایت‎های بی‎دریغ خود در راستای رشد و توسعه و احیای رشته‎های صنایع دستی کهن‎شهر شوشتر باعث شدند این مجتمع آغاز به کار کند.

وی با تأکید بر این‎که مجتمع آموزشی، پژوهشی و تولیدی دیبا شوشتر، نخستین فروشگاه آنلاین تولید محصولات صنایع دستی در استان خوزستان است، اظهار امیدواری کرد: این مجتمع اولین مجتمعی باشد که در سال 1398 رشته دیبابافی شوشتر که روزگاری تن‌پوش کعبه بوده است را احیاء می‎کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز