خبرگزاری کار ایران

دبیر نمایشگاه دستاوردهای بانوان خوزستان عنوان کرد:

بازدید ۵۰۰ هزار نفر از نمایشگاه دستاوردهای بانوان در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۴۴۸

دبیر نمایشگاه دستاوردهای بانوان خوزستان گفت: به دلیل برگزاری همزمان نمایشگاه دستاوردهای زنان و نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره اقوام، ۵۰۰ هزار نفر از نمایشگاه ما بازدیدکردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، طیبه جعفری عصر یکشنبه ۵ اسفند ماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای بانوان خوزستان و نتایج آن، اظهار کرد: ایده نمایشگاه زمانی به ذهنم خطور کرد که برای سالگرد زلزله سرپل ذهاب برای نمایشگاه توانمندسازی زنان به این شهرستان سفر کردم.

وی افزود: با دیدن توانمندی های بالای بانوان در این نمایشگاه این جرقه در ذهنم زده شد که این زنان را به شهرها و استان های دیگر ببریم و با نمایش توانمندهای آنان تعامل و انسجام اجتماعی را ایجاد کنیم.

دبیر نمایشگاه دستاوردهای بانوان خوزستان با اشاره به پیگیری های فراوان خود برای برگزاری چنین نمایشگاهی در استان، گفت: بعد از بازگشت به استان با مراجعه به مدیرکل بانوان استانداری خوزستان پیشنهاد برگزاری چنین نمایشگاهی را با ابتکار و خلاقیت بیشتر و بهتر در استان مطرح کردم که مورد پذیرش و استقبال وی واقع شد.

جعفری با بیان این که ۵۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کردند، ادامه داد: در نمایشگاه دستاوردهای زنان، چهار گروه بانوان سرپرست خانوار، بانوان مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار،کارآفرین و گروهی از زنان سرپل ذهاب حضور داشتند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان، توضیح داد: هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی تقویت بانوانی بود که از حمایت های اجتماعی کمتری در جامعه برخوردار هستند.

دبیر نمایشگاه دستاوردهای بانوان خوزستان یادآور شد: این نمایشگاه ۷۰ غرفه داشت و ۲۰۰ نفر از بانوان در آن مشارکت داشتند.

جعفری گفت: بسیاری از بانوان کارآفرین با کار در خانه به اقتصاد خانواده کمک می کنند در حالی که جایی از آنها حمایت نمی کند و این نمایشگاهی فرصتی برای نمایش توانمندی های آنان بود.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در این نمایشگاه رقم خورد و سرزندگی و نشاط موجود در نمایشگاه بیانگر جا افتادن آن بود.

به گفته دبیر نمایشگاه دستاوردهای بانوان خوزستان فروش محصولات زنان کارآفرین و سرپرست خانوار مهم ترین و اصلی ترین معضل آنها است. جعفری افزود: بسیاری از کارگاه هایی که توسط زنان کارآفرین و سرپرست خانوار اداره می شود مورد حمایت فنی و حرفه ای استان است، اما اصناف هم باید از آنها حمایت کنند و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان اقدامی برای تقویت بازار فروش آنها است.

وی بیان کرد: به دنبال برگزاری دائمی و فصلی نمایشگاه دستاوردهای زنان در اهواز هستیم تا پایگاهی ثابت برای فروش محصولات آنان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز