خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری انتخابات مجامع اعضاء و مربیان سازمان دانش آموزی استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۱۷۲

انتخابات مجامع اعضا و مربیان سازمان‌ دانش آموزی استان خوزستان به منظور عینیت بخشیدن به ارکان سازمان دانش آموزی و همچنین نقش حائز اهمیت مربیان در فرآیند تصمیم سازی صحیح فرآیندها و عملکردها انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صبح امروز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه، انتخابات مجامع اعضاء و مربیان سازمان‌ دانش آموزی استان خوزستان در دو گروه دانش آموزی و مربیان برای تعیین ۴ عضو هیات رئیسه و شرکت در انتخابات سازمان دانش آموزی کشوری در مرکز رفاهی فرهنگیان( خانه معلم) برگزار گردید.

مسرور، رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان در خصوص اهمیت این انتخابات، اظهار کرد: پس از شورای سیاست گذاری، کلیه تصمیمات مربوط به فعالیت های سازمان دانش آموزی به این مجمع سپرده شده و کارشناسی تمامی فعالیت های سازمان دانش آموزی برای تبدیل شدن به ساز و کار های مناسب برای اجرا در این شورا بررسی و تصمیم گیری می شود و در اختیار این سازمان برای اجرا قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از چالش هایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم  تردد اعضا و مربیان  از ادارات شهرستانها که به دلیل مشکلات مالی و مقررات جابجایی دانش آموزان به معظلی بدل شده است.

مسرور در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب بهترین ها برای حضور در مجمع کشوری است.

رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر ۸ کرسی از ۱۵۰ کرسی مجلس دانش آموزی کشور متعلق به خوزستانی ها است و در هیأت رئیسه مجلس که ۷ نفر از ۳۲ استان کشور حضور دارند، همیشه ۱ کرسی متعلق به استان خوزستان است که در ۲ دوره اخیر ۲ کرسی تحت عناوین گوناگون به خوزستان تخصیص داده شده است.

وی تاکید کرد: در مجامع نیز مانند مجلس دانش آموزی کسانی باید عضو شوند که سازمان را خوب ادراک کرده و به قوانین و مقررات سازمان دانش آموزی و همه مضامینی که نظام ارزشی سازمان را شکل می دهد واقف باشند و دوره قابل تاملی را در سازمان گذرانده و با اهداف آن آشنا بوده و اطلاعات دقیقی از مسئولیت ها  داشته باشند.

مسرور در ادامه بیان کرد: کاندیداها  باید به کلیات و جزئیات اهداف و آداب و مقررات سازمان اشراف داشته باشند تا بتوانند از جغرافیای سازمان دانش آموزی استان خوزستان در کشور  دفاع کرده و در حد و اندازه نام استان ظاهر شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان تصریح کرد: امروز سازمان دانش آموزی  ۱۰۰ هزار عضو ثبت شده در وزارت خانه و حدود ۳۰۰۰ مربی پای کار دارد که تقریبا ۲ هفته پیش ۳۰۰ مربی فعال از آنها در  گردهمایی اجلاس مربیان  شرکت کردند

مسرور در پایان در خصوص برداشت خود از سخنان اخیر وزیر آموزش پرورش، عنوان کرد: آموزش و پرورش با ید به سمت تفکیک کلاس های درس به ۵۰ درصد تئوری و ۵۰ درصد فعالیت حرکت کند و منظور از فعالیت همین فعالیت های گروهی و اجتماعی در سازمان دانش آموزی است که منجر به ایجاد مهارت های مختلف زندگی می شود و ما را به یک شهروند توانمند تبدیل میکند

لازم به ذکر است، این دوره از انتخابات، هشتمین دوره انتخابات اعضا دانش آموزی و ششمین دوره انتخابات مربیان کشور است.

گفتنی است، این انتخابات در ۳ مرحله منطقه ای استانی و کشوری از ۴۰ منطقه و نواحی آموزشی استان برای احراز ۵ پست رئیس، نایب رئیس، منشی، بازرس و پشتیبان برگزار می شود که امروز ۱۸ دانش آموز  و ۱۶ مربی به رقابت می پردازند.

انتخابات اعضاء و مربیان خانم و آقا بصورت جداگانه برگزار می شود و در نهایت بدون در نظر گرفتن جنسیت به صورت مشترک، ۳ دانش آموز و یک مربی به انتخابات مجمع کشوری راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز