خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

برگزاری جشنواره سفرنگاری "دزفول‌گرام" در اسفند ماه

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۴۷۰

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: جشنواره دزفول گرام به منظور معرفی شهرستان دزفول و ظرفیت های گردشگری آن به مردم کشور و دنیا به کمک ابزار فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به مدت ۳ روز در اسفند ماه سال جاری در شهرستان دزفول برگزار خواهد شد که طی آن شرکت کنندگان در بخش های مختلف به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، آرش نور آقایی در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: هدف ما از برگزاری جشنواره دزفول گرام، شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان دزفول به مردم کشور خود و دنیا از طریق ابزارهای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

نور آقایی در خصوص رسانه های مجاز در این جشنواره تصریح کرد: رسانه های وبلاگ/ وب‌سایت (انگلیسی و فارسی) و اینستاگرام (انگلیسی و فارسی) مجاز به شرکت در این رویداد هستند.

وی در تشریح آئین نامه جشنواره دزفول گرام گفت: هیچ نوع محدودیت سنی برای شرکت در حوزه های مختلف جشنواره وجود ندارد و صاحبان وبلاگ و صفحه های اینستاگرام جهت شرکت در جشنواره، باید در وب‌سایت etravelgram.ir ثبت‌نام نمایند.

مدیر مسئول مجله گیلگمش  در ادامه گفت: حضور در جشنواره برای افراد حقیقی و حقوقی آزاد است و شرکت‌کنندگان می توانند در هر دو بخش وبلاگ/وب‌سایت و اینستاگرام در مسابقه شرکت کنند همچنین حق استفاده از آثار تولید شده در طول جشنواره (متن، عکس، فیلم، کلیپ و ...) برای فصلنامه گیلگمش و شهرداری دزفول محفوظ است.    

عضو هیات رئیسه فدراسیون راهنمایان گردشگری در خصوص  موضوع بخش مسابقه جشنواره دزفول گرام، خاطر نشان کرد: موضوع وبلاگ/وب‌سایت باید در یکی از حوزه های سفر، گردشگری، عکاسی، محیط زیست، حیات‌وحش، صنایع‌دستی، خوراک، تاریخ، سبک زندگی و آداب و رسوم اقوام ایران و جهان باشد، البته موضوع شرکت‌کنندگان در بخش انگلیسی، آزاد بوده و محدودیتی ندارد.

وی با اشاره به این نکته که نویسنده وبلاگ/وب‌سایت، باید تولیدکننده آثار باشد و نه فقط منتشرکننده، تاکید کرد:  هر فرد فقط با یک وبلاگ/وب‌سایت میتواند در جشنواره ثبت نام کند البته این وبلاگ/ وب‌سایت باید فعال باشد؛ بدین معنی که در سه ماه گذشته حداقل سه مطلب مرتبط با موضوعات ذکر شده در آن تولید شده باشد.

نور آقایی در توضیح موضوع بخش اینستاگرام این جشنواره عنوان کرد: موضوع این بخش باید در یکی از حوزه های سفر، گردشگری، عکاسی، محیط زیست، حیات‌وحش، صنایع‌دستی، خوراک، تاریخ، سبک زندگی و آداب و رسوم اقوام ایران و جهان بوده و  موضوع صفحات شرکت‌کنندگان در بخش انگلیسی اینستا گرام نیز آزاد و بدون محدودیت است.

وی افزود: هر فرد تنها با یک صفحه اینستاگرام می تواند در جشنواره شرکت کند همچنین صفحه معرفی شده باید عمومی (public) بوده و دارای حداقل ۱۰۰۰ دنبال کننده (follower) باشد و صاحب صفحه نیز باید  تولیدکننده آثار باشد و نه فقط منتشرکننده.

مدیر مسئول مجله گیلگمش در خصوص چگونگی انتخاب شرکت‌کنندگان خاطر نشان کرد: در مرحله اول وبلاگ‌ها/وب‌سایت‌ها و صفحات اینستاگرام پس از ثبت‌نام در جشنواره، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و از میان ثبت‌نام‌کنندگان، 40 نفر به مرحله اصلی جشنواره راه می‌یابند.

نور آقایی افزود: این 40 نفر به مدت 4 روز با حضور در شهرستان دزفول در رقابت و جشنواره سفرنگاری شرکت خواهند کرد و علاوه بر این، 15 نفر از هموطنان خوزستانی نیز در بخش بومی‌– محلی جشنواره، به رقابت خواهند پرداخت.

وی ضمن اشاره به این نکته که یکی از معیارهای برتری‌بخش برای گزینش در مرحله اول، مطالعات دسته اول شرکت‌کنندگان در رابطه با شهرستان دزفول خواهد بود، تاکید کرد: خروجی این مطالعات، باید به صورت پست در وبلاگ/وب‌سایت و پست، هایلایت و یا IGTV در صفحات ثبت‌نام شده اینستاگرام ثبت شود به عنوان مثال معرفی فیلم، معرفی کتاب، صنایع دستی، تاریخ، معماری، تپه‌های باستانی، مردم‌شناسی، سبک زندگی، گویش، آداب و رسوم، سفرنامه‌های مرتبط، خاطرات مرتبط با مقاومت مردم در طول 8 سال دفاع مقدس و ویژگی‌های منحصر به فرد (همگی در رابطه با شهرستان دزفول) محتوای این مرحله را شکل می‌دهند.

مدیر مسئول مجله گیلگمش اضافه کرد: فعالیت ذکر شده در صفحات وبلاگ/وب‌سایت و اینستاگرام از شروع فراخوان تا تاریخ داوری اولیه، به عنوان امتیاز ویژه توسط هیات داوران در نظر گرفته خواهد شد.

عضو هیلت رئیسه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در خصوص ارائه تسهیلات برای برگزیدگان مرحله اول جشنواره عنوان کرد: رفت و برگشت برگزیدگان‌از تهران به شهرستات دزفول (بلیت قطار تهران اندیمشک و جابجایی محلی تا دزفول یا اتوبوس تهران-دزفول) و 3 شب اقامت به همراه صبحانه برای آنها در نظر گرفته شده است.

نور آقایی در تشریح روند مسابقه اصلی جشنواره دزفول گرام، گفت: برگزیدگان در روز اول سفر خود به دزفول (سه‌شنبه 21 اسفندماه)، در جلسه توجیهی شرکت کرده و با جزئیات شرکت در مسابقه آشنا می شوند همچنین سفرنگارها هر روز و در طول گشت و گذار خود در شهرستان دزفول از طبیعت، تاریخ، آداب و رسوم، خوراک و مردم و ...  را روایت خواهند‌کرد و با ثبت عکس، فیلم، تصاویر زنده (LIVE) و نوشتار، این بخش از کشور را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند البته نکات فنی و تکنیکی مرتبط با جشنواره در جلسه توجیهی ارائه خواهند شد.

وی در خصوص شیوه انتخاب نفرات برتر در مرحله اصلی جشنواره اذعان داشت: هیات داوران بر اساس شاخص های تعیین‌شده، محتوای تولیدشده توسط شرکت‌کنندگان در طول روزهای جشنواره را بررسی و برگزیدگان نهایی را تعیین خواهند کرد لازم به ذکر است که داوری هر روز انجام خواهد شد، اما نتیجه در روز اختتامیه اعلام می‌شود.

دبیر جشنواره دزفول گرام از بخش منتخب مردمی خبر داد و بیان کرد: رأی‌گیری این بخش در وب‌سایت جشنواره انجام خواهد شد و بهترین بلاگرها و اینستاگرامرها توسط کاربران فضای مجازی انتخاب خواهند شد. رأی‌گیری برای منتخب مردمی هم‌زمان با شروع جشنواره اصلی، آغاز خواهد شد و شرکت‌کنندگان مجاز هستند که مخاطبانشان را تشویق به رأی دادن به نفع خود کنند همان‌طور که مشخص است داوران این بخش، عموم مردم خواهند بود.

 وی افزود: منتخب محتوای انگلیسی این بخش به بلاگرها و اینستاگرامرهای انگلیسی زبان اختصاص دارد که به صورت مجزا داوری خواهند شد.

نور آقایی از بخش منتخب بومی‌– محلی سخن به میان آورد و اذعان داشت: منظور از بومی-محلی، فردی است که ساکن استان خوزستان باشد و روایت های محلی خود را از دزفول در فضای مجازی منتشر می کند که این بخش نیز به صورت مجزا داوری خواهد شد.

دبیر جشنواره دزفول گرام یاد آور شد: این جشنواره کار خود را از ۲۱ اسفند ماه سال جاری به مدت ۳ روز آغاز خواهد کرد و علاقه مندان می توانند از تاریخ ۲۶ بهمن ماه لغایت ۵ اسفند ۱۳۹۷ در این جشنواره شرکت کنند، همچنین برگزیدگان مرحله اول جشنواره در تاریخ ۱۱ اسفند ماه و برندگان نهایی آن در ۲۴ اسفند ماه سال جاری اعلام و جوایز آنها اهدا خواهد شد.

نور آقایی در پایان در خصوص نحوه ثبت‌نام در جشنواره دزفول گرام تصریح کرد: ثبت‌نام در این جشنواره از روز 26 بهمن تا 5 اسفند 1397 و تنها از طریق وب‌سایت etravelgram.ir انجام می‌شود همچنین اطلاعات تکمیلی جشنواره و اخبار مرتبط با آن از طریق وب‌سایت جشنواره و صفحه اینستاگرام با نام dezful.gram اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است، علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه جشنواره سفرنگاری دزفول‌گرام از طریق، دفتر فصلنامه گیلگمش تلفن: 02166942660 و ایمیل: info@etravelgram.ir تماس حاصل فرمایند‌.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز