خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد:

۴۶ خانوار خوزستانی در محاصره سیلاب/ نجات ۶ کوهنورد در هفتکل/ اعلام آماده باش کلیه نیروها در شهر رفیع

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۴۳۵

رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، به ۴۶ خانوار روستاهای کصر بستان، گلال مورد اندیمشک و شهرستان هفتکل که دچار سیلاب شده بودند، امدادرسانی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خدادادی طی گزارشی عملکرد ۴۸ ساعته جمعیت هلال احمر خوزستان در مواجه با سیلاب را شرح داد و اظهار کرد: طی اعلام بخشداری بستان در ۲۱ بهمن ساعت ۱۰ صبح به جمعیت هلال احمر شهرستان دشت آزادگان مبنی بر شکسته شدن سیل بند روستای کصر واقع در بستان، ۱۵ خانوار این روستا دچار سیل و آبگرفتگی شده است.

وی افزود: این شکستگی در اثر افزایش دبی رودخانه کرخه و به دلیل بارش های سنگین در بالا دست سد کرخه (شمال خوزستان) حادث و روستای کصر واقع در شهر بستان را دچار سیل و آبگرفتگی کرده است است.

رئیس جمعیت سازمان هلال احمر در خصوص خسارات وارده به این روستا در اثر سیلاب، تصریح کرد: تنها به اثاثیه منازل خسارت وارد شده است.

وی در خصوص دیگر اقدامات این سازمان در مناطق سیل زده، عنوان کرد: ارزیابی روستای سیل زده، توزیع ۲۰ بسته غذایی ۴۸ ساعته، ارزیابی جهت اسکان اضطراری آسیب دیدگان انجام شده است.

خدادادی در خصوص امداد رسانی در روستای گلال مورد اندیمشک، تصریح کرد: ۵ خانوار آسیب دیده به وسیله ۳ دستگاه چادر و ۶ تخته موکت امدادرسانی شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: با توجه به بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر و برخی منازل ساکنین این روستای گلال مورد در منطقه امن در مجاورت این روستا، بصورت اضطراری اسکان داده شده اند.

خدادادی در ادامه تشریح خدمات امداد رسانی جمعیت هلال احمر خوزستان به ۲۶ خانوار آسیب دیده در شهرستان هفتکل اشاره کرد و گفت: به دلیل بارش شدید باران و ریزش جاده مواصلاتی میان روستاهای قلعه گبری و مناطق عشایرنشین منطقه بزگری، دمشکف و نمره دو، ۲۶ خانوار عشایری با کمبود امکانات رفاهی و گرمایشی مواجه شدند که پس از اعزام تیم ارزیاب هلال احمر هفتکل، اقلام امدادی در بین افراد آسیب دیده توزیع شد.

 وی در خصوص اقلام امدادی توزیع شده، تصریح کرد: ۳۲ تخته پتو، ۱۶ تخته موکت، ۱۶ شعله والور، ۴۲۰ قوطی کنسروجات، ۴۰۵ کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر از جمله این موارد است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه از نجات ۶ گردشگر گرفتار شده در منطقه کوهستانی منگشت باغملک خبر داد و گفت: یک تیم امداد و نجات به منطقه چنارتا(قلعه سروستان) اعزام شد. علی رغم نامساعد بودن اوضاع جوی و صعب العبوری منطقه، تیم امداد و نجات پس از طی مسیر یک‌ ساعته بوسیله آمبولانس و ۳ ساعت پیاده روی، به گردشگران مذکور رسید.

وی افزود: پس از ارزیابی مشخص شد که دو نفر از گردشگران مصدوم شده اند. بعد از انجام اقدامات اولیه بر روی مصدومان، با وجود مسیر صعب العبور و بارندگی شدید در کوهستان، مصدومان با برانکارد تا مقر آمبولانس حمل و سپس به مرکز درمانی منتقل شدند. حال عمومی مصدومان مساعد گزارش شده است.

خدادادی در پایان از اعزام تیم واکنش سریع هلال احمر خوزستان و امداد و نجات هلال احمر هویزه به شهر رفیع خبرداد و گفت: این کار به دلیل بالاآمدن آب در شهر رفیع و احتمال سیلابی شدن شهر صورت گرفته است. هم اکنون تیم های امداد و نجات هلال احمر خوزستان با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش های شدید و سیلابی شدن رودخانه ها در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز