خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان مطرح کرد:

رسیدگی به ۴۰ هزار پرونده و طرح دعوا از بیمه شدگان در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۱۲۸

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: ۴۰ هزار پرونده و طرح دعوا از بیمه شدگان که مدعی بودند کارفرمایان حق بیمه آنها را پرداخت نکرده اند، در استان رسیدگی و منجر به صدور حکم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید محمد مرعشی پیش از ظهر امروز، دوشنبه ۱۵ بهمن ماه در نشست خبری سازمان تامین اجتماعی و اصحاب رسانه ک برگزار شد، اظهار کرد: ۶۲ درصد جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تحولات و پوشش در سازمان تامین اجتماعی پس از پیروزی انقلاب صورت گرفته است، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، گسترش و تنوع خدمات را در بستر ها و قالب های مختلف داشته ایم که اولین آن ها اصلاح قوانین بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه شاکله قوانین موجود سازمان تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴ است، بیان کرد: معافیت های پرداخت حق بیمه برای کارفرمایان کم درآمد و کاهش نرخ حق بیمه، قوانین بخشودگی جرائم متفاوت، تصویب قانون بیمه بیکاری در سال ۶۶، تصویب قانون برقراری مستمری با هر میزان سابقه و افزایش شرایط بازنشستگی طبق تبصره های ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، همگی از اقداماتی بوده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

مرعشی در ادامه توضیح خدمات تامین اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: تصویب قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، اجرای قانون حمایت از خانواده که بارزترین نکته آن پرداخت مستمری به همسران متوفی در صورت ازدوام مجدد بوده است، همچنین حمایت از فرزندان اناث، اجرای قوانین مربوط به تعیین تکلیف بیمه شدگان که حداقل کمتر از ۲۰ سال سابقه دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان در خصوص گسترش پوشش بیمه ای و خدمات تامین اجتماعی پس از انقلاب، خاطرنشان کرد: در گذشته ۱۵ شعبه تامین اجتماعی داشته ایم  که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ۳۶ شعبه و ۵ شعبه اقماری در مناطق صعب الاعبور در شهرستان های اندیکا، دهدز، صیدون، شهر امام و هویزه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: رشد و تنوع بخشی به بیمه شدگان باعث شد که بتوانیم بیش از ۳۰ قشر جدید را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

مرعشی تصویب بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد را در دوران پس از پیروزی انقلاب خواند و گفت: افزایش سن برخورداری فرزندان ذکور از خدمات سازمان تامین اجتماعی، تسهیلات برای بیمه شدگان، احتساب خدمت سربازی و حضور در مناطق جنگی از دیگر اقدامات چهل سالگی انقلاب است.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان از رسیدگی به ۴۰ هزار پرونده و طرح دعوا از بیمه شدگان با ادعای عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما که منجر به صدور حکم شده است خبر داد و بیان کرد: پوشش تکمیلی مستمری بگیران و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای آنان همچمنین افزودن مزایای جانبی از جمله ارائه خدمات (سفر های زیارتی و سیاحتی) برای مستمری بگیران از دیگر اقدامات انجام شده در این چهل سال است.

وی ضمن بیان این نکته که ارائه تسهیلات مالی از وظایف مصوب تامین اجتماعی نیست، تصریح کرد: تسهیلات مالی در قالب قرض الحسنه به بیمه شدگان پرداخت کرده ایم.

مرعشی در خصوص تسهیلاتی که سازمان تامین اجتماعی  برای کارفرمایان در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: معافیت از حق بیمه، بخشودگی جرایم حق بیمه، تسهیل و تقسیط بدهی کارفرمایان و امکان ارتباط الکترونیکی بدون مراجعه حضوری از جمله این اقدامات است.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان از ایجاد مرکز ارتباط با مشتری یا مراکز مشاوره خبر داد و توضیح داد: ایجاد این مراکز موجب سهولت دسترسی بیمه شدگان به اطلاعات سازمان شده و اطلاع رسانی از طریق سایت و سامانه ۱۴۲۰ از خطوط تلفن همراه صورت می گیرد که همکاران ما بصورت آنلاین و تمام وقت آماده ارائه مشاوره پس از استماع سوال ظرف ۴۸ ساعت خواهند بود، همچنین نصب اپلیکیشن "تامین اجتماعی من" بر روی دستگاه های تلفن همراه خود می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند.

مرعشی در ادامه از مکانیزه شدن تمدید و صدور دفترچه های بیمه سخن گفت و افزود: اکنون بدون در نظر گرفتن شعبه محل پرداخت در هر نقطه از کشور بیمه شدگان می توانند دفترچه های خود را تمدید و یا تعویض کنند.

وی در خصوص برون سپاری تامین اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹ کارگزاری رسمی را در کنار شعب برای ارائه خدمات اضافه کردیم که موجب افزایش تعداد مراکز ارائه خدمات به بیمه شدگان می شود و فردا سه شنبه ۱۶ بهمن ماه کارگزاری سوسنگرد را افتتاح خواهیم کرد و کارگزاری های امیدیه و شعبه ۷ اهواز در دست اقدام است.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان یاددآور شد: بیمه زنان خانه دار، بیمه شاغلین شرکت های کسب و کار در فضای مجازی، بیمه دانشجویان دانشگاهها، بیمه فعالان و حوزه رسانه و مطبوعات  چند مورد از ۳۰ قشر جدید است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته است.

مرعشی از ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از موسسات و دستگاه های مختلف خبر داد و گفت: منابع مطالبات ما وصول حق بیمه است که به دلیل شرایط اقتصادی که وجود دارد، عموما با عدم پرداخت دستگاهها مواجه می شویم، این در حالی است که بدهی ما به موسسات طرف قرار داد در استان تنها ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزایش حقوق مستمری بگیران را ۲۰ درصد خواند و بیان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی حال حاضر کشور و کاهش قدرت خرید مستمری بگیران این ۲۰ درصد افزایش حقوق که نسبت به بقیه اقشار حقوق بگیر بیشتر افزایش داشته است به چشم نمی آید.

رسیدگی به ۴۰ هزار پرونده و طرح دعوا از بیمه شدگان در خوزستان

رسیدگی به ۴۰ هزار پرونده و طرح دعوا از بیمه شدگان در خوزستان

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز