خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان همزمان در آستانه دهه فجر:

کارگزاران دولت در خوزستان سعی در برآورده کردن مطالبات به‌حق مردم دارند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۶۴

استاندار خوزستان با بیان اینکه امروز کارگزاران دولت در استان خوزستان با تمام تلاش، سعی در برآورده کردن مطالبات به‌حق مردم دارند، گفت: از همه شما زنان، مردان، اقوام، جناح‌ها، گروه‌ها و تشکل‌ها، نمایندگان محترم و ائمه شریف جمعه درخواست می کنم که با اتحاد و انسجام بیشتر و بهتر حرکت کنیم تا دشمن از اتحاد و انسجام ما به یاس و افسردگی کشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، امروز، جمعه ۱۲ بهمن‌ماه در مراسم تجدید بیعت مسئولان و کارکنان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، ضمن تبریک آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی و دوازدهم بهمن ماه ۵۷ نقطه عطف و جاودان برای اسلام فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، آنجا که خمینی کبیر به همراهی مردم به مبارزه با ظلم و طاغوت پرداخت و نهضت مردمی انقلاب اسلامی که بر پایه عدل علی(ع) و مبارزه با استکبار جهانی و دست رد بر شرق و غرب بود، بنا نهاده شد.

وی بیان کرد: معمار کبیر انقلاب یک رهبر وارسته و در نوع خود بی‌نظیر برای جامعه ستم‌دیده بود؛ امام خمینی یک امت بود که توانست ملتی را با خود علیه ظلم و جور همراه کند و روشنگری‌های خود را بر طاغوت زمانه روا سازد و مردم را آگاهی بخشی کند و میل به خروج از استبداد را در مردم روشن کند.

شریعتی با بیان اینکه امام(ره) توانست مقوله مقبولیت و مشروعیت را بین نظام و مردم بنا نهد و مبنا را در حکومت مردمی در قالب مردم سالاری دینی ترویج دهد، افزود: امام(ره) حکومت را نه در قلدری و نه در اشرافی گری می دانست، امام خمینی در انقلاب اسلامی به دنبال مشروعیت مردم‌سالاری دینی بر پایه میهن دوستی بود، آنجا که استعمار و استثمار را به شدت نکوهش کرد و افیون ملت‌ها می‌دانست.

استاندار خوزستان ادامه داد: امام با تکیه بر مردم، بنای استبداد را برای همیشه برانداخت و به دنبال خلق حکومتی بود که مردم در آن نقش اصلی را ایفا کنند و مردم را بهترین راهبر و راهنما برای خود و حکومت قلمداد می‌کرد؛ می توان گفت امام خمینی(ره) نمونه بارز اعتدال، عقلانیت و تدبیر در راستای حفظ و کرامت مردم و کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: دهه فجر امسال مقارن با چهل سالگی انقلاب اسلامی است و دشمنان قسم خورده این مردم و در راس آن آمریکای جنایتکار که با بی شرمی عیان و تمام گفتند ایران رنگ چهل سالگی را نخواهد دید، ولی اکنون شاهد پابرجایی بیش از پیش ایران اسلامی هستیم. چهل سال انقلاب اسلامی همواره با شدیدترین اجحاف ها همراه بود؛ از جنگ تحمیلی که بلوک شرق و غرب در راه سرنگونی این ملت هم قسم شدند تا تحریم‌های ناجوانمردانه که هیچ کدام نتوانستند از عزم راسخ این ملت بکاهد و همواره صلابت و اقتدار خود را بیش از گذشته حفظ کردند.

شریعتی گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دولت تدبیر و امید که برخاسته از اجماع عمومی مردم شریف و نجیب ایران اسلامی است با تلاش و کوشش دوچندان خود مفتخر است که ادامه دهنده واقعی راه امام و خدمتگزار مردم باشد و هر تلاش و دستاوردی که دارد آن را متعلق به مردم و خود را مکلف به خدمتگزاری به این مردم می داند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امروز کارگزاران دولت در استان خوزستان با تمام تلاش، سعی در برآورده کردن مطالبات به حق مردم دارند و بر خود وظیفه می دانند از هیچ کوششی دریغ نکنند، گفت: از همه شما زنان، مردان، اقوام، جناح‌ها، گروه‌ها و تشکل‌ها، نمایندگان محترم و ائمه شریف جمعه درخواست می کنم که با اتحاد و انسجام بیشتر و بهتر حرکت کنیم، نیک می دانم هیچ مجموعه ای صد درصد کامل نیست و تکامل جز در اتحاد و همدلی خلق نخواهد شد. اول به خودم و بعد به همه شما عزیزان به عنوان یک برادر کوچک و خدمتگزار توصیه می کنم به شیوه ای حرکت کنیم که دشمن از اتحاد و انسجام ما به یاس و افسردگی کشیده شود، مبادا به گونه ای رفتار کنیم که در زمین دشمن بازی کنیم. ما موظف به خدمتگزاری و امانت دار اعتماد مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دولت تدبیر و امید با اعتدال و دوری از افراط و تفریط همواره بر پایه خط اسلام ناب محمدی که بر مبنای اعتدال است، حرکت می کند و نیک می داند که سعادت و رفاه مردم از هیچ تلاشی دریغ نکند.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه نترسیدن از قدرت‌های بشری و توکل بر خدا و تکیه بر مردم از درس های امام برای ما بود، بیان کرد: رهرو راستین امام، مقام معظم رهبری بر همین اصول و اسلوب طراحی شده امام، سکان هدایت این کشور اسلامی را با همان جدیت در دست دارد. ایشان بدون واسطه و مستقیم مواضع امام را درک کردند و با همان تدابیر این کشتی را در مقابل تلاطمات حفظ کردند و این چنین روز به روز بر اقتدار و بزرگی و تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت اول منطقه اضافه می شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما با اینکه قدرت و اقتدار لازم را داریم اما هیچگاه به هیچ کشوری تعرض نکردیم، چراکه این از رفتار ائمه هدی به ویژه امام حسین(ع) به دور است. ما بر مواضع خود که بر پایه اسلام ناب محمدی است استوار ایستاده ایم و می ایستیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط استان گفت: در قضیه سیل رفیع دیدید که همکاری همه اجزا دولتی، نظامی، انتظامی و امنیتی، در کنار هم براى حل مساله بدون هیچ گونه فاصله و برتری جویی برای خدمت به مردم بوده است؛ وحدت و ایستادن در کنار هم برای خدمت به مردم، آن چیزی است که مردم دوست دارند ببینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز