خبرگزاری کار ایران

سردار رادان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

مناطق حساس بایستی قواعد و دستورالعمل های متناسب داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۶۱۵

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)، از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان یکی از مناطق حساس وزارت نفت بازدید و با مدیران سازمان منطقه ویژه دیدار‌ کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، سردار رادان و همراهان وی که با ماموریت مطالعات استراتژیک و بررسی زیرساخت های استان، به خوزستان آمده بودند، از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان یکی از مناطق حساس وزارت نفت بازدید و با مدیران سازمان منطقه ویژه دیدار‌ نمود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) در جلسه ای که با مدیران سازمان منطقه ویژه داشت، گفت: یکی از بخش های ماموریت ما در سفر به خوزستان، بررسی محیط استراتژیک خوزستان است و صنایع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای کشور یکی از مناطق حساس به شمار می‌رود. این صنایع برای کشور جایگزینی ندارد و در شرایط تحریم می‌تواند به کشور کمک کند.

سردار رادان افزود: برای جایی که حساس است بایستی قواعد و دستورالعمل های حساس نوشته شود و اختیارات و مسئولیت های آنها هم متناسب با همین شرایط باشد.‌

وی همچنین بر تامین امنیت این منطقه تاکید کرد و گفت: همکاران ما در نیروی انتظامی آماده ارائه هرگونه همکاری به صنعت پتروشیمی هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این دیدار، ضمن تسلیت شهادت اخیر دو تن از پرسنل نیروی انتظامی، به معرفی منطقه ویژه و بیان اهمیت پتروشیمی در‌ صنعت و اقتصاد کشور پرداخت و اظهار کرد: منطقه ما ۳۸ درصد از تولید محصولات پتروشیمی کشور را انجام می دهد و این ظرفیت ۲۶ میلیون تنی گویای اهمیت این منطقه در صنعت کشور است.

سید امید شهیدی نیا افزود: زیرساخت های گسترده ای در این منطقه برای توسعه صنایع پتروشیمی فراهم شده است و اکنون تنها محدودیت برای طرحهای تکمیلی، کمبود زمین برای طرحهای جدید است.

وی سپس به معرفی طرح های موجود در‌منطقه پرداخت و خاطرنشان کرد: حرکت توسعه در‌ منطقه به علت محدودیت هایی در خوراک، به سمت طرح های میانی و پایین دست در زنجیره متتوع محصولات منطقه معطوف شده است.

شهیدی نیا در پایان سخنان خود برای افزایش تعامل مثبت با نیروی انتظامی اعلام آمادگی کرد و گفت: دریابانی، که بخشی از نیروی انتظامی است می‌تواند ضریب امنیت اسکله های صنعت پتروشیمی را افزایش دهد و همچنین نیاز به ایجاد یک پاسگاه انتظامی در‌ مجاورت منطقه برای انجام فعالیت های مشترک با حراست ارشد منطقه محسوس است.

مناطق حساس بایستی قواعد و دستورالعمل های متناسب داشته باشند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز