خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

تکمیل سد بختیاری در بالادست رودخانه دز می تواند در مدیریت سیلاب ها کمک کند/ ابراز رضایت رئیس دفتر رئیس جمهور از روند عملیات ترمیم سیل بند رفیع

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۳۸۵

استاندار خوزستان گفت: سد بختیاری در بالادست رود دز را در دست ساخت داریم و 45 درصد پیشرفت داشته و در صورت تکمیل میتواند برای مدیریت سیلاب ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شامگاه چهارشنبه 10 بهمن ماه، نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان در خصوص وضعیت شهر رفیع با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار خوزستان، جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی برگزار شد.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور  در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه در بازدیدی که داشتیم و براساس صحبتی که با مردم و بزرگان منطقه و شیوخ داشتیم می توان گفت کار فوق العاده ای انجام شده است، چرا که قبل از اینکه به این منطقه آب با این حجم بالا برسد و کار خوبی انجام شده بود و تقریباً همه بخش‌های مختلفی که آب به خانه های مردم ممکن بود سرایت نماید جلوگیری شده بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: از سوی دیگر شکستگی که در سیل بند ایجاد شده بود با یک کار شبانه‌روزی از ۲۵۰ کیلومتر سنگ و مواد مورد نیاز برای انسداد آورده شد.

واعظی عنوان کرد: باید از استاندار خوزستان تشکر کنم که در چند روز اخیر هر روز اینجا حضور داشتند و حتی شب ها هم اینجا خوابیدند برای این که همراه مردم باشند و این جای تقدیر و تشکر دارد و درس خوبی است برای کسانی که با مشکل مواجه می شوند تا جهادی کار بکنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما شاهد این هستیم که دستگاه‌های مختلف در سطح استان همه تجهیزات خود را بسیج کردند برای اینکه سریعتر کار انجام شود و این نوید را می‌دهم که تا نیم ساعت آینده جلوی آب کاملا گرفته خواهد شد.

واعظی خاطرنشان کرد: از مردم و شیوخ این شهر نیز تقدیر می کنم که همراه بودند و شبانه روزی پا به پای دستگاه‌های اجرایی کار می‌کردند.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این نشست با بیان اینکه از رئیس جمهور هم به واسطه توجه و دستوری که دادند برای حل مشکلات استان تشکر می کنم، گفت: امیدواریم با این سفر و تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد آماده تر باشیم و به نحوی عمل کنیم که مشکلات کمتری ایجاد شود و محنت و رنج مردم کاهش یابد.

استاندار خوزستان افزود: حجم سیلاب های امسال قابل مطابقت با سال 95 بود، اما امسال همه به کمک آمدند برای اینکه حجم رهاسازی آب از سدهای مختلف را مدیریت کنیم و همه دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح در کنار مردم در مدیریت این بحران دوشادوش یکدیگر تلاش کردند.

شریعتی ادامه داد: اگر مجموعه مدیریت بحران به کمک آب و برق نمی آمد خسارات زیادی داشتیم؛ در 12 روز اخیر همه دستگاه های استان برای مدیریت روان آب ها بسیج شدند. فرمانداران شوش، شوشتر، دزفول، اهواز، سوسنگرد، هویزه، اندیمشک، بخشداران، راه و شهرسازی، راهداری، مناطق نفتخیز، آب و فاضلاب، آب و برق، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن به وظایف خود عمل کردند و تلاش کردند اوضاع را کنترل و مدیریت کنن که از همه این دستگاه ها صمیمانه تشکر می کنم.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین از مهندسی و توسعه نفت فعالیت های روتین خود را تعطیل کرد و دستگاه های خود را برای کمک گسیل داشتند هم چنین نیروهای مسلح و همه اجزای سازمان مدیریت بحران و توزیع برق که در سریع ترین زمان روشنایی ابجاد کرد تا وسایل امدادی در ساعات شب مشغول ترمیم سیل بند باشند تقدیر و تشکر می کنم.

شریعتی افزود: برخی دستگاه ها نیز حمایت داشتند از جمله شهرداری اهواز و شهرداری هفتکل که پشتیبانی های خود را داشتند و بنیاد مستضعفان هم به همین منوال در حمایت مشارکت داشتند تا ما بتوانیم با شرایط مناسبی مدیریت کنیم و انشاالله امشب شکستگی سیل بند بسته خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سد بختیاری در بالادست رود دز را در دست ساخت داریم و 45 درصد پیشرفت داشته و در صورت تکمیل میتواند برای مدیریت سیلاب ها کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل مدیریت بحران استان کار عظیم و ویژه ای انجام داد و شبانه روز در جای جای استان حضور داشتند و نظارت داشتند که منجر به کاهش خسارت شده است و جا دارد به طور ویژه از مدیر و مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان سپاسگذاری کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز