خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت والیبال اهواز در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

عدم حمایت از بانوان ورزشکار در خوزستان به دلیل ضعف فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۱۵۵

بانوان ورزشکار استان خوزستان به دلایل ضعف فرهنگی، برای شرکت در مسابقات از حمایت خانواده ها و اسپانسر محرومند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، آژت سلیمانی ضمن اشاره به این نکته که هیأت والیبال کلانشهر اهواز زیر مجموعه هیات والیبال استان خوزستان است، اظهار کرد: هیأت والیبال کلانشهر اهواز با توجه به باشگاه‌ها، آکادمی ها، مدارس و دسته جات آزاد والیبال که در اهواز مشغول به کار هستند بار سنگینی را به دوش می‌کشد.

وی افزود: برنامه اصلی هیأت ورزشی والیبال در شهرستان ها این است که با برگزاری مسابقات متعدد قابلیت ورزشکاران را سنجیده و افراد توانا و مستعد را به هیأت استان معرفی کنند تا به مسابقات قهرمانی کشوری که هر ساله برگزار می‌شود، اعزام شوند.

سلیمانی در خصوص هدف اصلی هیأت ورزش والیبال شهرستان ها، تصریح کرد: در واقع وظیفه ما این است که بتوانیم بازیکنان خوبی پرورش داده و معرفی کنیم؛ کمیته فنی حاضر در مسابقات کشوری بازیکنان مستعد و توانمند را برای حضور در اردوهای تیم ملی انتخاب می کنند.

وی در خصوص عمر هیأت والیبال در اهواز، بیان کرد: عمر هیات والیبال در اهواز تقریبا از ۶ سال فراتر نمی رود.

وی مشارکت بانوان در ورزش والیبال را کمتر از آقایان دانست و گفت: آقایان با داشتن اسپانسر و حمایت خانواده می‌توانند هزینه های مسابقات گوناگون را پرداخت کرده و مشارکت کنند؛ ولی متاسفانه به دلایل ضعف فرهنگی در استان خوزستان به خوبی از بانوان در امر ورزش حمایت نمی شود.

رئیس هیأت والیبال اهواز افزود: اگر بخواهیم هیأت والیبال کلانشهر اهواز فعال باشد، باید مسابقات متعددی برگزار کنیم که قطعا هزینه هایی در بر دارد و برای با کیفیت برگزار کردن رویدادها باید به دنبال اسپانسر باشیم.

سلیمانی در خصوص این که در حال حاضر چند مدرسه والیبال در اهواز وجود دارد و آیا نظارتی بر آنها صورت می‌گیرد؟ تصریح کرد: حدود ۱۰ مدرسه والیبال و دهها باشگاه در اهواز  مشغول به کار هستند که نظارت بر این مدارس و باشگاهها جزو برنامه‌های هیأت والیبال اهواز است درصدد هستیم از صاحبان باشگاه‌ها و کسانی که مجوز مدرسه والیبال در سطح شهر را دریافت کرده‌اند دعوت کرده و دستورالعمل کلی برای راه‌اندازی مدارس و باشگاه‌ها و فرم تعهد نامه بازیکنان را به آنها ارائه دهیم.

وی ضمن اشاره به این نکته که باشگاه های استان خوزستان در لیگ کشوری حضور ندارند، بیان کرد:  فقط یک باشگاه والیبال از خوزستان در لیگ دسته یک کشوری حاضر است، ولی در لیگ استانی حدود ۲۰ تیم شرکت می کنند و در بخش بانوان نیز تیم نفت امیدیه در جام باشگاه‌های کشور شرکت می کند.

جبران کمبود داور در والیبال مردان اهواز

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با کمبود داور یا عوامل اجرایی در جریان برگزاری مسابقات مواجه هستند یا خیر؟ تصریح کرد: در بخش بانوان کمبود خاصی نداریم ، ۱۵ داور فعال در اهواز فعالیت می کنند، ولی کمبود داور در بخش آقایان در سطح کلان شهر اهواز با وجود تعدد مسابقات نسبت به بانوان کاملا مشهود است برای جبران این نقصان از داورانی که کارت داوری والیبال را دارند و تاکنون فعالیتی نداشته اند طی فراخوانی دعوت به همکاری کرده ایم.

رئیس هیأت والیبال اهواز در خصوص این نکته که چه میزان توانسته اند از ظرفیت ورزش های همگانی مانند والیبال بسکتبال و فوتبال که به صورت عمومی در مدارس مساجد پارک ها و گردش های خانوادگی انجام می شود استفاده کنند؟ اظهار کرد: همه هیأت های ورزشی موظف هستند که از ورزش های همگانی حمایت کنند ورزش محبوب استان خوزستان فوتبال است و مسلما فراگیر کردن والیبال کار سختی می باشد.

وی ادامه داد: در نظر داریم با برگزاری مسابقات والیبال پیشکسوتان و والیبال ساحلی در بهمن و اسفندماه سال جاری در محل پارک ساحلی اهواز با قدردانی از پیشکسوتان و نمایش والیبال ساحلی در فضای عمومی مخاطب بیشتری جذب این رشته کنیم.

سلیمانی در خصوص برنامه‌های آتی هیأت والیبال اهواز عنوان کرد: بر آن هستیم تا پایان سال برای والیبال بخش آقایان مسابقاتی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، پیشکسوتان، والیبال ساحلی و در بخش بانوان نیز مسابقاتی در رده های سنی نونهالان و نوجوانان را برنامه ریزی کنیم.

رئیس هیأت والیبال اهواز خاطر نشان کرد: در تاریخ ۲۴ دی ماه مسابقات قهرمانی نوجوانان والیبال پسر با حضور ۸ تیم در دو سالن خانه والیبال و سالن ورزشی کوی پلیس آغاز می شود.

وی در پایان عنوان کرد : راه‌اندازی لیگ والیبال باشگاه های اهواز و برگزاری مسابقات انتخابی تا پایان سال جاری برای اعزام به مسابقات کشوری تیر ماه ۹۸  نیز از دیگر برنامه‌های ما است.

عدم حمایت از بانوان ورزشکار در خوزستان به دلیل ضعف فرهنگی

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز