خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران خوزستان تاکید کرد:

لزوم توجه مدیران به اخطاریه های ستاد بحران/ هدف ایجاد محدودیت نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۱۸۱

مدیرکل بحران خوزستان گفت: خوزستان به فراخور بزرگی و پهناوری، بحران های متعددی دارد، چرا که شرایط اقلیمی و توپوگرافی آن یکسان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عصر امروز سه شنبه ۱۸ دی ماه، کیامرث حاجی زاده در نشست کارگروه امداد و نجات ستاد مدیریت بحران که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بهترین فرزندان این مرز بوم از نیروی اورژانس استان خوزستان در راه خدمت رسانی جان خود را از دست داد و شهادت گونه عروج کرد، به محضر مردم و سپید پوشان اورژانس استان و خانواده آن عزیز در شهرستان بروجن تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: خوزستان به فراخور بزرگی و پهناوری بحران های متعددی دارد، چرا که شرایط اقلیمی و توپوگرافی آن یکسان نیست.

حاجی زاده با اشاره به شرایط آب و هوایی متفاوت مناطق گوناگون خوزستان در یک زمان مشخص، تصریح کرد: استان ما با سایر استان های کشور متفاوت است و مدل های مختلف آب و هوایی را می توان در یک ساعت به گونه های متفاوت مشاهده کرد.

وی ادامه داد: همچنین قسمت های صعب العبور در جوار رشته کوه های زاگرس نیز ارائه خدمات در بخش امداد و نجات را در خوزستان متمایز می کند.

مدیرکل بحران خوزستان آگاهی بخشی، هشدار و اطلاع رسانی به موقع را از مهمترین اقدامات دستگاهها خواند و گفت: این که ما مرتبا هشدارها و اخطاریه ها را صادر می کنیم و اعضای کارگروه های ۱۴ گانه را به جلسات ستاد بحران فرا می خوانیم این است که وقتی می گوییم آماده باش؛ یعنی باید کاملا آماده باشید.

وی افزود: ما نمی خواهیم برای مدیران خود محدودیت ایجاد کنیم، اما حادثه خبر نمی کند و یک لحظه اتفاق می افتد؛ عدم حضور یک مدیر  یا یک فرماندار دو شهردار و مدیران دستگاههای عضو ستاد بحران در سطح استان در مواقع هشدار ها و اخطارها ممکن است خلا های  ایجاد کند که دیگر  نتوان جبران کرد.

حاجی زاده تصریح کرد: باید در مواقع بحران و وقوع حادثه امکانات خود را بسیج کنیم و اعتبار خاصی ممکن است نیاز داشته باشد، برای همین باید بالاترین مقام هر دستگاه اجرایی حضور داشته باشد؛ چرا که این اختیارات را قانون به وی تفویض کرده است.

مدیرکل بحران خوزستان بر لزوم حضور مدیران در مواقع بحران و آماده باش در مناطق مختلف کاری خود تاکید کرد و گفت: مدیران باید توجه جدی کنند و محل خدمت خود را ترک نکنند؛ چرا که در صورت بروز اتفاق ناگواری باید هم در پیشگاه عدل الهی و هم در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی عنوان کرد: از انسجامی که در دستگاه های اجرایی به ویژه امداد رسانی ایجاد شد تشکر می کنم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد:  بارندگی های امسال در جلگه خوزستان‌ در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بود.

مدیرکل بحران خوزستان ضمن قدردانی از مردم فهیم استان، بیان کرد: بخاطر انسجام و حفظ آمادگی، در صحنه بودن و هشدارها، اخطار ها و حساس کردن و آگاهی بخشیدن به مردم و همکاری خوب آنها که نمره اول را در این زمینه گرفتند؛ تلفات انسانی ما در شرایط بحرانی آب و هوایی تنها ۳ مورد بوده است.

وی بیان کرد: وقتی به مدیران مخصوصا حوزه راه  اعلام هشدار می کنیم که تمهیدات لازم را قائل شوند، یعنی اینکه اگر جاده ای در معرض خطر سیل  قرار دارد، آن را مسدود کرده و اطلاع رسانی کنید.

حاجی زاده با اشاره به این نکته که دنیا روی سرمایه های انسانی می چرخد، تصریح کرد: علت پیشرفت کشور های توسعه یافته توجه به منابع انسانی آموزش دیده است؛ باید برای ما نیز مهم باشد.

مدیرکل بحران خوزستان تاکید کرد: مدیران اطلاعیه ها و اخطاریه ها را جدی بگیرند، ما در ستاد مدیریت بحران با هیچ کس مسامحمه نمی کنیم؛ چرا که با جان مردم سرو کار داریم و باید پاسخگو باشیم.

وی ضمن تاکید حضور مدیران در کارگروه هایی که هر ۳ ماه یکبار تشکیل می شود، اظهار کرد: مصوبات شورای بحران و کارگروه ها بعد از مصوبات شورای تامین لازم الاجرا ترین مصوبات است، یکی از معیار های ارزیابی مدیران در سطح استان عملکرد آنها در مسائل بحران است و ما همیشه در بحرانیم.

مدیرکل بحران خوزستان بیان کرد: سال گذشته مصوب کردیم که  ۴ نقطه را در سطح شهر را ساخت سکونت های اضطراری در مواقع بحران در نظر بگیریند، انتظار داریم از شهرداری و شورای شهر به عنوان متولیان بحران در شهر اهواز جدی تر پای کار بیایند و به این مسئله ورود کنند و وعده هایی که دادند را عملی کنند.

حاجی زاده گفت: باید در بخش امداد و نجات دریایی فعال شویم و پایگاه امداد و نجات دریایی تاسیس کرده و اطفاء حریق دریایی ما تجهیز شود.

وی تاکید کرد: از نیروی انتظامی و پلیس راهور و راهنمایی استان در همکاری بین بخشی و تعامل بین دستگاهی انتظار داریم، نباید آمبولانس ها توقیف شوند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز