خبرگزاری کار ایران

حاجی زاده تاکید کرد:

عدم اجرای مصوبات کارگروه ها و شورای مدیریت بحران خوزستان پیگرد قانونی و قضایی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۹۷۰

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: کارگروه سوخت از کارگروه های مهم و چهارده گانه مدیریت بحران است و همچنین جزو کارگروه های برتر استان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده با تاکید بر اجرایی کردن مصوبات کارگروه ها به عنوان یک اصل مهم، اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه ها باید خود را به اجرایی کردن  مصوبات ملزم بدانند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: اگر مصوبات از سوی دستگاه های اجرایی، شرکت ها و کارخانجات عملیاتی و اجرایی نشوند، آنها نیز نباید در مواقع بحرانی انتظاری از استان داشته باشند.

وی ادامه داد: در آئین نامه تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور این سازمان اجازه استفاده از تمامی امکانات دولتی و خصوصی را برای پیشگیری، مقابله، آمادگی و بازسازی برای بحران را دارا است.

حاجی زاده گفت: مصوبات شورای مدیریت بحران پس از مصوبات شورای تامین لازم الااجراترین مصوبات بالا ذستی هستند، لذا انتظار می رود در اجرایی کردن مصوبات جدیت بیشتری به کار برود.

وی تصریح کرد: عدم اجرای مصوبات کارگروه ها و شورای مدیریت بحران پیگرد قانونی و قضایی دارد، چراکه با جان و مال مردم سروکار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یادآور شد: وقتی مصوب کردیم ایستگاه های آتشنشانی در مسیر خطوط لوله نفت و گاز احداث شوند به منظور پیشگیری و مقابله از ایجاد حادثه و بحران است.

وی ادامه داد: اگر در مسیر خطوط لوله نفت و گاز انفجاری رخ دهد به علت رسیدن به موقع ماشین آلات اطفای حریق و امداد نجات جان انسانها به خطر بیفتد طبق قانون  باید پاسخگو باشند.

حاجی زاده توضیح داد: مسأله احداث ایستگاه های آتشنشانی در مسیر خطوط لوله نفت و گاز باید براساس مصوبات پیشین این کارگروه  به جد از سوی دستگاه های متولی پیگیری شود.

وی با اشاره به آتش سوزی برخی خطوط لوله در گذشته، گفت: وظیفه ما هشدار است، لذا اگر به این هشدارها بی توجهی شود مدیریت هر گونه خسارت جانی و مالی شرعا و قانون برعهده آنها خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به تشکیل کمیته ای برای بررسی وضعیت جایگاه های سوخت استان، ادامه داد: این کمیته که متشکل از مدیریت بحران، شرکت پخش فرآورده های نفتی و بهداشت و درمان استان است، وظیفه دارد هر هفته حداقل از هشت جایگاه سوخت بازدید به عمل آورد و گزارش کاملی از جایگاه های سوخت تهیه کنند.

وی بیان کرد: در برخی جایگاه های سوخت ایمنی و وضعیت بهداشتی جایگاه ها در شأن استان نیست و با وجود این مشکلات همچنان مجوز جایگاه سوخت نیز صادر می شود.

حاجی زاده با اشاره به وضعیت سوخت رسانی در مناطق روستایی و عشایری، بیان کرد: مشکل سوخت رسانی در روستاها، مناطق عشایری و مناطق صعب العبور کوهستانی، باید به هر نحو ممکن حل شود و همه سوخت مناسب در اختیار داشته باشند و هیچ گونه بهانه ای در این زمینه پذیرفته نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز