خبرگزاری کار ایران

سرپرست هیئت باستان شناسی خوزستان خبر داد:

کشف گورستانی از دوران تاریخی در رامهرمز

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۵۶۹

سرپرست هیئت باستان شناسی خوزستان گفت: کاوش نجات بخشی در مسیر اجرای طرح آبرسانی دشت رامهرمز –محدوده جوبجی، به کشف شواهدی از تدفین انسانی و تابوت های سفالین منجر شد که نشان می دهد این بخش از محوطه گورستانی متعلق به دوران تاریخی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، میثم حسین زاده اظهار کرد: کاوش نجات بخشی در مسیر اجرای طرح آبرسانی دشت رامهرمز –محدوده جوبجی با هدف نجات بخشی آثار تاریخی موجود در مسیر اجرای کانال در محدوده عرصه پیشنهادی محوطه تاریخی جوبجی و در ادامه کاوش ها و گمانه زنی های سال 1393 آرمان شیشه گر در محدوده اعلام شده به عرض 10 و طول 150 متر برنامه ریزی و آغاز شد.

وی افزود: در نتیجه این مرحله از کاوش ها تاکنون بقایا و شواهد استقرارهای از دوره  ایلام نو، پارتی و اسلامی به همراه شواهدی از تدفین انسانی مربوط به دوره ایلامی و پارتی به شکل گورهای چاله ای ساده و تابوت های سفالین به همراه گورنهاده هایی از نوع ظروف سفالین لعابدار و ساده بدست آمده است.

این باستان شناس تصریح کرد: برپایه نتایج حاصل از کاوش تابه کنون می توان گفت، این بخش از محوطه گورستانی متعلق به دوران تاریخی بوده که در قرون میانی دوران اسلامی نیز مورد استفاده گروه های کوچ نشین قرار گرفته، علاوه بر آن شواهدی از کاربری صنعتی(کارگاه پخت سفال) مشاهده می شود.

گفتنی است، کاوش نجات بخشی محدوده جوبجی رامهرمز خوزستان، با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز