خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

سازمان آب‌ و برق خوزستان به سیاست های دولت در حوزه شیلات متعهد باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۰۵۵

استاندار خوزستان گفت: سازمان آب و برق استان در حوزه شیلات و آبزی پروری به سیاست های دولت و وزارت نیرو متعهد باشد، طرح های آبزی پروری باید در خوزستان نیز مانند استان های دیگر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در شورای کشاورزی شهرستان رامهرمز اظهارکرد: سازمان آب و برق باید به اجرای مصوبات نشست‌ها ملزم و متعهد باشد نه این که بخشی از مصوبات را اجرایی کرده و بخشی دیگر را انجام ندهد.

وی افزود: با وجود این که سازمان آب و برق استان در بسیاری از بخش ها و در بحران ها همراهی خوبی داشته است، اما در زمینه آبزی پروری جای گلایه وجود دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به این که ستاد راهبردی توسعه شیلات نزدیک به یک سال است تشکیل نشده، توضیح داد: اداره کل شیلات استان نیز ضرورت دارد ستاد راهبردی توسعه شیلات را تشکیل دهد و از استانداری برای تشکیل جلسات آن پیگیری لازم را انجام دهد.

وی با بیان این که در توزیع اعتبارات عمرانی بخشی از بودجه به طرح های معیشت محور که طرح های کشاورزی از آن جمله است اختصاص خواهند داد، گفت: دستگاه های فعال در بخش کشاورزی از هم اکنون طرح هایی برای سال آینده تعریف کنند و ارائه دهند، چرا که اولویت ما به طرح های معیشتی خواهد بود.

شریعتی با بیان این که رامهرمز و رامشیر از قطب های کشاورزی استان هستند و سهم عمده ای از کشاورزی استان را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: در طرح 550 هزار هکتاری حدود 12 درصد از فاز اول به این 2 شهر تعلق یافته است.

وی با تاکید بر رفع موانع جزیی در حوزه کشاورزی این دو شهرستان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مقام معظم رهبری و مکانیزه شدن و مدرن سازی کشاورزی افزایش محصول تحقق خواهد یافت.

استاندار خوزستان ادامه داد: 14 هزار هکتار از اراضی نیاز به هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی داشت که از سال گذشته پیگیر این موضوع هستیم تا به زودی حل ‌شود، هر چند که میراث فرهنگی ما سرمایه های نسل های آینده محسوب می شوند و باید حفظ شوند.

وی با اشاره به احداث نهر حکمی و ابوالفارس بیان کرد: این 2 نهر در اولویت برنامه ها هستند و اعتبار برای این 2 پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شریعتی افزود: طرح اتصال 1.5 کیلومتر آبرسانی کشاورزی به سد مخزنی رامهرمز هم تصویب و در دستور کار قرار گیرد تا برخی مشکلات آب کشاورزی این شهرستان برطرف شود، همچنین طرح آبخیزداری بن رشید باید در اولویت پیگیری ها قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز