خبرگزاری کار ایران

کشف دو محموله قاچاق توسط دریابانان بندر امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۳۵۴

فرمانده پایگاه دریابانی بندر امام خمینی از کشف و ضبط دو محموله قاچاق توسط دریاداران این مرزبانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، سرهنگ پاسدار ایرج زکوی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: نیروهای پایگاه دریابانی بندر امام، با گشت های دریایی به صورت شبانه روزی فرصت هرگونه سوء استفاده و قاچاق از سود جویان و قاچاقچیان مرز آبی را سلب کرده است.

وی افزود: نیروهای زبده و کارآمد ناوگروه شناوریِ پایگاه دریابانی بندر امام، در محدوده حوزه گشت زنی خود در آب های شمالی خلیج فارس به یک فروند شناور با پوشش صیادی مشکوک شدند که اقدام و بررسی این مهم را در دستور کار خود قرار دادند.

این سرهنگ پاسدار در ادامه با اشاره به حجم بالای موتور این شناور صیادی، عنوان کرد: هر چند که شناور قاچاقچیان از حجم موتوری بالایی برخوردار بود و تعداد سرنشینان قابل توجهی داشت؛ اما ماموران ما در یک اقدام برق آسا و ضربتی فرصت عرض اندام و هنرنمایی را به آنان ندادند.

فرماندهی پایگاه دریابانی بندر امام افزود: پس از بازرسی های صورت گرفته از شناور توقیفی مقدار ۶۰۰ کیلوگرم ماهی از انواع مختلف کشف و بعد از بررسی های به عمل آمده و احراز غیر قانونی بودن و عدم مجوز صید توسط آن شناور، محموله ضبط و شناور توقیف شد و از خروج آن از کشور جلوگیری به عمل آمد.

وی در ادامه ضمن اشاره به یک عملیات و کشف یک محموله قاچاق دیگر، تصریح کرد: پایگاه دریابانی بندر امام در یک ماموریت دیگر با همکاری سربازان گمنام امام زمان(ع) در ساحل بندر امام یک محموله سوختی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

زکوی با اشاره به این عملیات افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج)، از تبادل یک محموله قاچاق سوخت اطلاع دادند و ماموران ما بدون فوت وقت در محل تبادل در ساحل دریایی بندر امام حاضر شدند.

وی گفت: این محموله بیش از ۵۰۰ لیتر حجم وزنی آن بوده که بعد از کارشناسی های صورت گرفته ارزش ریالی آن ۱۵۰ میلیون ریال تخمین زده شد، در همین میان دو نفر دستگیر شدند که بعد از تشکیل پرونده، محموله کشف شده به همراه متهمان برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح داده شد.

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز