خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول:

کت‎های دزفول ساماندهی می‌شوند/ لزوم همکاری ادارات دولتی در راستای اجرای این طرح

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۹۱۸

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول بر لزوم همکاری ادارات دولتی در راستای اجرای طرح ساماندهی کت‎های دزفول تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت‎اله آریایی‎نیا اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی دزفول از مدت‎ها پیش طرح ساماندهی کت‎های حاشیه رودخانه دز را در جلسات مختلف از جمله شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مطرح کرده، اما عدم همکاری ادارات تاکنون مانع تحقق این طرح شده است.

وی حفظ سلامت محیط زیست، ارتقاء امنیت، ایجاد زیرساخت‎های تفریحی و بهداشتی از جمله احداث سرویس‎های بهداشتی و نصب سطل‎های زباله، پاک‎سازی محیط، ایجاد جاده دسترسی و در نهایت ایجاد اشتغال را بخشی از اهداف طرح ساماندهی کت‎ها برشمرد و افزود: با توجه به استقبال گردشگران و مردم از این جاذبه فصل گرما، تعداد کت‎های دزفول در سال‎های اخیر افزایش ‌چشمگیری داشته به گونه‎ای که حدود 800 کت در حاشیه رودخانه دز وجود دارد که این افزایش بی‎رویه نقش زیادی در آلودگی رودخانه و از بین بردن سازه‎های تاریخی آن داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان این‎که کت‎های دزفول در مالکیت ادارات دولتی و یا افراد حقیقی هستند، گفت: مالکان خصوصی و دولتی کت‎ها با این تصور که مدیریت و درآمد حاصل از این کت‎ها از اختیار آنان خارج می شود، همواره نسبت به این طرح همکاری نداشته‎اند در حالی که با ورود سرمایه‎گذاران خصوصی و اجرای این طرح نه تنها مالکیت و درآمد هیچ مالکی حذف نمی‎شود، بلکه شاهد رونق گردشگری و اقتصادی بیش از پیش این کت‎ها درکنارحفظ محیط زیست خواهیم بود.

آریایی‎نیا خواستار مساعدت فرماندار و دادستان شهرستان در راستای اجرای این طرح و ملزم نمودن صاحبان این کت‎ها شد و افزود: با همکاری اداره محیط زیست و سازمان امور آب شمال غرب برنامه اصولی و مدونی برای ساماندهی کت‎ها تدوین و به زودی اجرا خواهد شد که امیدوار هستیم مالکان این کت‎ها به ویژه ادارات و دستگاه‎های دولتی از این طرح تمکین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز