خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

ضمانت کالای صادراتی در عراق با مشکل مواجه است/ تلاش برای دادن تضمین های مورد نیاز

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۹۱۴

استاندار خوزستان گفت: گاهی صادرکنندگان نگرانی از کشور مقصد دارند، البته مسئوولان تمام تلاششان این است که تضمین های لازم را بدهند و تفاهم های مورد نیاز را با کشور مقصد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی چهارشنبه 14 آذرماه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، اظهار داشت: استان خوزستان از مبادی صادراتی کشور است که از طریق پایانه های شلمچه و چذابه و بنادر و گمرک ها نقش خود را در اقتصاد کشور ایفا میکند.

استاندار خوزستان افزود: یکی از مشکلات صادرکنندگان بی ثباتی در تصمیم گیری ها و دستورالعمل هاست به طوری که گاهی تصمیمات جدید می تواند برنامه های آنان را با اخلال مواجه کند.

شریعتی ادامه داد: گاهی صادرکنندگان نگرانی از کشور مقصد دارند، البته مسئوولان تمام تلاششان این است که تضمین های لازم را بدهند و تفاهم های مورد نیاز را با کشور مقصد داشته، تا صادرکنندگان کمترین ریسک و دغدغه را در فعالیت های خود داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به برخی موانع موجود در توسعه صادرات به کشور عراق، تصریح کرد: ضمانت کالاها در عراق در حال حاضر با مشکل مواجه است و اگر این مسأله حل شود، امکان توسعه صادرات است و این برای ما ظرفیت اشتغال و تولید دارد.

شریعتی افزود: البته در داخل کشور هم وحدت رویه نداریم و هر دستگاهی ساز خود را میزند، صادرکنندگان با مشکل مواجه می شوند و این عدم هماهنگی ها و رویکرد تک روانه به صادرات آسیب میزند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی و حاکمیتی باید برای توسعه و تسهیل صادرات بسیج شوند و در مرز فرماندهی واحد باشد و ابزار کار و اجرایی هم برای این فرماندهی واحد فراهم شود.

شریعتی یادآور شد: رمز حل مشکلات بیکاری و توسعه و عمران کشور در صادرات و تکریم تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است و در صورت وجود ثبات، وحدت رویه، بسیج امکانات و دادن ضمانت کالاها و خدمات ظرفیت صادراتی ما بسیار بیش از میزان کنونی است.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از تعداد 15 صادرکننده نمونه خوزستانی با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز