خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان؛

کمک ارزشمند انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) به آموزش و پرورش خوزستان/ رشد و ارتقاء خوزستان باعث توسعه ایران خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۴۸۶

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن اشاره ویژه به خوزستان به عنوان محل پیداش اولین تمدن ها و دروازه ورود اسلام به ایران، گفت: خوزستان 600 سال قبل از آکسفورد محل دانشگاه بوده و سرزمین خوانندگان کتاب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد تقی زاده در جشن ممتازان تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) که عصر امروز سه شنبه ۱۳ آذرماه در محل تالار فجر سپاه برگزار شد، اظهار کرد: انجمن خیریه چهارده معصوم کار ارزشمندی انجام دادند و کمک شایانی به آموزش و پرورش کردند.

وی افزود: اگر روزی از من سوال شود در این سال های متمادی که در آموزش و پرورش بودید چه کردید؟ تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در زمان شما دچار چه تغییر و تحولی شد؟ من در پاسخ به این سوال خواهم گفت: مدارس بسیاری ساختیم و دانش آموزان فراوانی وارد این مدارس شدند؛ ولی این پاسخ قانع کننده نبوده و کار بزرگی صورت نگرفته است. این پاسخ یعنی آموخته ایم ولی نساخته ایم و فکر میکنم که آن چیزی که امروزه و بیش از هر زمان دیگری دانش آموز و دانشجوی ما سخت به آن نیازمند است  این است ک بدانیم  بچه ما برای چه چیزی دل میسوزاند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: جوان امروز سرزمین ما باید بداند برای چه چیزی باید بیندیشد. آیا ما توانسته ایم کودکانی با هویت ملی، مذهبی، تاریخی و ادبی در این سرزمین تربیت کنیم؟ اگر از عهده این کار برآمده ایم یعنی توانسته ایم بزرگترین ماموریت، هدف و  وظیفه ایی که به عهده داریم را انجام دهیم.

تقی زاده ضمن اشاره به این نکته که ساختن مدارس زیبا و تربیت دانش آموزان نخبه بخشی از کار است، بیان کرد: به نظر من امروزه بزرگترین ماموریت و هدف آموزش و پرورش و هر تمدنی برای فرزندان خودش فراهم کردن کسب ساده ترین مهارت های زندگی و اجتماعی می باشد.

وی ضمن اشاره به این نکته که من یک دانش آموز نخبه را به عنوان کسی که بالاترین مدارج علمی و تحصیلی را کسب کرده باشد نمیدانم، عنوان کرد: تعریف من از نخبگی این است که کودک امروزی من، ساده ترین مفاهیم زندگی و اجتماعی خود را درک کند و در جامعه خود پیاده نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: ساده ترین واژه هایی مانند محبت، دوستی، همدلی، احترام به بزرگتر را بداند ‌که اگر کودک امروزی به خوبی این واژه ها را بفهمد، حوادثی مانند 31 شهریور اتفاق نخواهد افتاد.

وی ضمن اشاره ویژه به خوزستان به عنوان محل پیداش اولین تمدن ها و دروازه ورود اسلام به ایران، تاکید کرد: خوزستان 600 سال قبل از آکسفورد محل دانشگاه بوده و سرزمین خوانندگان کتاب است. امروزه اگر خوزستان رشد کرده و ارتقاء یابد، ایران توسعه پیدا خواهد کرد.

تقی زاده در خصوص تاریخ معاصر خوزستان تصریح کرد: خوزستان ما در همه زمینه های علمی، آموزشی و صنعتی در کشور تاثیر گذار بوده است؛ بنابراین امروزه ما برای کسب همان هویت دینی، مذهبی و تاریخی تلاش می کنیم.

وی ضمن تشکر از تلاش های استاندار خوزستان در مهم شمردن مسئله آموزش، افزود: دولتها به تنهایی نمی توانند از عهده رفع مشکلات آموزش پرورش برآیند، مگر اینکه در این مسیر کمک مردم را نیز داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: اولین اقدامی که در طول این 4 سال اخیر در استان ما صورت گرفته، درگیر کردن ذهن مردم و مسئولین نسبت به مسئله آموزش و پرورش بود است.

تقی زاده در خصوص انجمن چهارده معصوم و عملکرد آنها خاطرنشان کرد: این انجمن بسیار زیبا و علمی در حال فعالیت هستند که بزرگترین کمک به آموزش و پرورش است.

وی ضمن اشاده به این نکته که آموزش و پرورش استان خوزستان در حال حاضر، حدود یک میلیون و صد دانش آموز دارد، بیان کرد: چیزی در حدود چهل هزار کلاس درس و ۹ هزار مدرسه داریم و تمام اعتباری که در سال تحصیلی گذشته برای حفظ و نگهداری این تعداد دانش آموز در اختیار ما قرار گرفته بود، یک میلیارد  تومان بوده، که بسیار کم است.

وی افزود: هزینه نگهداری یک دانش آموز از ابتدا تا انتهای سال تحصیلی، حدود 900 تومن می باشد، چگونه با این منبع اعتباری بسیار ضعیف می توانیم توقعی از آموزش و پرورش داشته باشیم؛ در این راه عزیزانی چون انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) بسیار به ما کمک می کنند.

کمک ارزشمند انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) به آموزش و پرورش خوزستان/ رشد و ارتقاء خوزستان باعث توسعه ایران خواهد شد

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز