خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

لزوم استقرار درمانگاه تأمین اجتماعی در هندیجان

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۹۹۹

مردم هندیجان حق بیمه را پرداخت می‌کنند، اما هیچ‌گونه امتیازی از درمانگاه و بیمارستان‌های رایگان تأمین اجتماعی دریافت نمی‌کنند. جمعیت پایین هندیجان نباید سبب شود مردم از امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی محروم شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، هندیجان در آخرین نقطه استان خوزستان قرار داشته و تا مرکز استان فاصله زیادی دارد. همچنین هندیجان تا نزدیک‌ترین شهر، 70 کیلومتر فاصله داشته و این فاصله‌ها برای نجات بیماران بسیار زیاد است.

بارها اتفاقات ناگواری برای بیماران و یا افراد زخمی به سبب دوری مسافت در جاده‌های بی‌کیفیت به وجود آمده یا مصدوم ‌شده یا به سبب جراحات زیاد جان خود را از دست ‌داده‌اند.

امکانات پزشکی در هندیجان بسیار ناچیز بوده و نیاز است که درمانگاه مهم تأمین اجتماعی در شهرستان هندیجان راه‌ اندازی شود.

درمانگاه تأمین اجتماعی از این لحاظ برای این شهر مهم بوده که اکثر مردم آن صیاد و کشاورز هستند. همه این افراد برای بیمه‌ گذاری باید یکسری آزمایش ‌هایی را انجام دهند که فقط باید در بیمارستان یا درمانگاه‌های تأمین اجتماعی صورت گیرد.

همچنین بیمه‌ گذاران با حِرَف مشاغل آزاد، فرهنگی، نویسندگی و یا دیگر مشاغلی که بدون کارگاه هستند باید با درخواست در شعب تأمین اجتماعی و اخذ فرم‌های مخصوص راهی بیمارستان یا درمانگاه تأمین اجتماعی شوند.

با توجه به نبود درمانگاه تأمین اجتماعی در هندیجان این اقدامات و رفت‌ و آمدها در جاده هندیجان به ماهشهر سبب شده هزینه‌های مردم بشدت با این مشکلات گرانی افزایش یابد، در کنار آن، مصرف سوخت افزایش یافته و خطرات جاده‌ای مردم را تهدید و نارضایتی‌های اجتماعی را بیشتر می‌کند.

مسئولان باید برای رفاه حال مردم هندیجان، ادارات و سازمان‌هایی که در شهرستان نیستند را هر چه سریع‌تر مستقر کنند تا مشکلات مردم رفع شود و نارضایتی‌های پیش‌ آمده با اقدامات مؤثر مسئولان کاهش یابد.

جمعیت پایین هندیجان نباید سبب شود مردم از امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی محروم شوند.

مسئولان تأمین اجتماعی استان خوزستان به ‌خصوص مدیریت درمان آن، نماینده مردم در مجلس، فرماندار هندیجان، رئیس اداره تأمین اجتماعی هندیجان می‌توانند با پیگیری‌های مضاعف حداقل منزلی را برای استقرار درمانگاه اجاره کرده یا در بیمارستان بزرگ هندیجان مستقر و به مردم خدمات بدهند تا زمین مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

صمد شکاری رئیس اداره تأمین اجتماعی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، اظهار داشت: در مرحله اول احداث درمانگاه با مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان است و با اداره بیمه نیست؛ اما با توجه به رفاه حال مردم بنده با مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان صحبت کرده‌ام.

وی افزود: در پیگیری که صورت داده‌ایم مدیریت درمان استان خوزستان خواستار هبه زمینی با متراژ ۵ هزار متر شده و این زمین باید سند رسمی به نام تأمین اجتماعی صادر شود تا بعد از آن، رایزنی‌های مجدد صورت گیرد و درمانگاه جدیدی برای هندیجان احداث شود.

کوروش مودت فرماندار هندیجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، اظهار داشت: با تشکر از اینکه این موضوع مهم را مجددا یادآوری کرده‌اید در این خصوص ما و نماینده مردم در مجلس پیگیر موضوع هستیم.

وی ادامه داد: فرمانداری هندیجان چندین مکاتبه با مدیریت درمان استان خوزستان و سازمان مربوطه در تهران صورت داده و پیگیر هستیم. باید زمین مناسب در اختیار مسئولان درمان تأمین اجتماعی خوزستان قرار گیرد تا آن‌ها پیگیر احداث درمانگاه یا بیمارستان در هندیجان باشند.

فرماندار هندیجان بیان کرد: یکی از موضوعات مهم دیگری که مطرح می‌شود جمعیت پایین هندیجان بوده که سبب شده برنامه‌ریزی برای استقرار برخی ادارات خدماتی در این شهر صورت نگیرد. البته نماینده مردم در مجلس پیگیر استقرار درمانگاه در هندیجان هستند.

انتهای پیام/
محمدمهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز