خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان:

جمعیت هلال احمر خوزستان ظرفیت وسیعی در حوزه پدافند غیر عامل دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۶۷۷

مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان، در جمع رؤسای جمعیت هلال احمر استان، در محل معاونت آموزش و پژوهش این سازمان حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سعید فیوضی بر ضرورت پدافند غیرعامل در کاهش حجم خسارات به جان و مال مردم تاکید کرد و اظهار داشت: در کشورهای در حال توسعه همچون ایران که زیرساخت های شهری آن در حال احداث است، ضرورت توجه به پدافند غیرعامل برای کاهش حجم خسارات، بیشتر مورد توجه است، که مکان یابی پناهگاه یکی از آن موارد می باشد.

وی افزود: تخصص مورد نیاز این حوزه تا حد زیادی در بدنه هلال‌ احمر نهفته است؛ پدافند غیرعامل نیاز بشر است و اسباب آن در هلال‌ احمر موجود است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان با اشاره به شرح وظایف کارگروه امداد و نجات شورای پدافند استان در خصوص عمده وظایف کارگروه تخصصی امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل، بیان کرد: ساماندهی تیم های عملیاتی امداد و نجات برای شرایط اضطراری و ارتقاء توانمندی ‌های آنان در سطح استان، تدوین دستور العمل‌ های مورد نیاز شرایط ناشی از جنگ و تهدیدهای دشمن برای جستجو، نجات و تعیین نقش، جایگاه دستگاه های ذیربط در سطح استان و ایجاد هماهنگی بین سازمان های مرتبط برای ارتقاء توان عملیاتی مقابله با شرایط اضطراری به ‌خصوص مراکز مربوط به نیروهای مسلح، از عمده وظایف کارگروه تخصصی امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل محسوب می شود. 

فیوضی در پایان از راه اندازی قرارگاه پدافند زیستی استان خوزستان، با توجه به اهمیت تهدیدات زیستی در استان های مرزی و نقش کلیدی جمعیت هلال احمر در این قرارگاه خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز