خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی معاون میراث‌ فرهنگی کشور عنوان کرد:

موزه ایذه در آستانه بهره‎برداری

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۲۳۶

مشاور عالی معاون میراث‌فرهنگی کشور در سفر به استان خوزستان و پس از بازدید از موزه در حال احداث ایذه روند این پروژه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و از احتمال افتتاح آن در یک ماه آینده خبر داد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا میثاقیان اظهار کرد: به دستور معاون میراث فرهنگی کشور، مأموریت داشتم تا با سفر به استان‎های مختلف، وضعیت کلی اقدامات و پروژه‎های حوزه میراث فرهنگی را بررسی کنم که در همین راستا سفری به ایذه داشتم و از نزدیک وضعیت موزه در حال احداث این شهرستان را بررسی کردم.

وی در ادامه از ایذه به عنوان یکی از قدیمی‎ترین سکونتگاه‎های ایران یاد کرد و افزود: این ویژگی در کنار آثار تاریخی مهم این شهرستان باعث شده است تا احداث موزه این شهرستان بسیار اهمیت پیدا کند.

مشاور عالی معاون میراث فرهنگی کشور با تمجید از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و مسئولان اداره میراث فرهنگی ایذه خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاران ما با وجود محدودیت‎های اعتباری، با سرعت و کیفیت مطلوب پروژه را دنبال کرده‎اند به نحوی که اکنون این امیدواری به وجود آمده که این موزه در یک ماه آینده به بهره‎برداری برسد.  

وی با بیان این‎که در حال حاضر عملیات نقاشی دیوارها و نصب ویترین‎ها درحال انجام است، گفت: اطمینان دارم این موزه پس از گشایش با اقبال عمومی از سوی شهروندان و گردشگران روبرو خواهد شد.

میثاقیان افتتاح این موزه را سرمنشأ خیر برای شهرستان ایذه دانست و افزود: قطعاً کسانی که از راه رسانه‎ها و فضای مجازی با این موزه در آینده آشنا شوند، حتما برای دیدن آن به ایذه سفر خواهند کرد که این باعث رونق گردشگری شهرستان و استان خواهد شد؛ این درحالی است که رونق گردشگری نیز به نوبه خود بر حوزه صنایع دستی شهرستان نیز تاثیر مثبت خواهد داشت؛ چراکه گردشگری که به ایذه سفر می‎کند قطعاً با صنایع دستی غنی آن نیز آشنا خواهد شد و دست‎کم یک یا دو قلم از صنایع دستی شهرستان را خریداری خواهد کرد.

مشاور عالی معاون میراث فرهنگی کشور بر توسعه این موزه پس از بهره‎برداری از آن تأکید و عنوان کرد: هدف گذاری اولیه ما این است که ساختمان درحال احداث را به عنوان موزه راه‎اندازی کنیم، اما قطعاً این موزه به قدری تاثیرگذار خواهد بود که مسئولان محلی منطقه را متقاعد کند که در حوزه میراث فرهنگی سرمایه‎گذاری بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که این موزه افتتاح شود به صورت طبیعی حتما این نیاز نیز احساس می‎شود که در آن کارگاه‎های آموزشی صنایع دستی و حتی گالری راه‎اندازی شود، بنابراین به طور قطع در آن مکان سلسله‎ای زنجیروار از اقدامات مثبت انجام خواهد شد.

میثاقیان درباره آثاری که در این موزه قرار خواهند گرفت نیز اظهار کرد: شهرستان ایذه به اندازه کافی دارای اشیاء تاریخی ارزشمند است؛ با وجود این، براساس پروتکل‎های معمول، اشیایی از موزه‎ها و مخازن دیگر نیز در موزه ایذه جای خواهند گرفت.

وی در ادامه به بازدید خود از کوشک نورآباد ایذه نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان اداره میراث فرهنگی ایذه این بنای تاریخی ارزشمند را به خوبی مرمت و محیا کرده‎اند و براساس پیشنهاد آنان به احتمال فراوان این بنا به موزه مردم‎شناسی تبدیل شود و این بسیار برای شهرستان ایذه عالی خواهد بود که در فاصله‎ زمانی اندک دو موزه در این شهرستان راه‎اندازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز