خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)؛

سی و هشتمین سالگرد شکست حصر سوسنگرد در دشت آزادگان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۴۰۹

سی و هشتمین سالگرد شکست حصر سوسنگرد با حضور سردار سرتیپ فضلی فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر استان خوزستان، امیر سرتیپ سلیمانی فرمانده لشکر 92 زرهی استان خوزستان، هزاریان فرماندار دشت آزادگان، حجت الاسلام شمیل پور امام جمعه سوسنگرد، ساعدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رزمندگان، خانواده های شهداء و جمع کثیری از مدیران و اهالی شهرستان دشت آزادگان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در مراسم سی و هشتمین سالگرد شکست حصر سوسنگرد اظهار داشت: دشمن بعثی در تهاجم همه جانبه به مرزهای ایران اسلامی  می خواست همبستگی و اتحاد و ایستادگی شما مردم عزیز دشت آزادگان  را بر هم بریزد که اهالی شجاع و  غیرت مند  این خطه از کشور عزیزمان، دشمن را در رسیدن به اهداف تجاوزکارانه خود ناکام گذاشت و نقشه های شیطانی دشمن نقش برآب شد و عشایر غیور عرب ۴۰ سال بعد از انقلاب همچون سرو در مقابل توطئه دشمنان ایستاده اند.

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی افزود: عشایر غیور عرب همواره در طول چهل سال انقلاب اسلامی حافظ و پاسدار این مرز و بوم بوده اند و نمونه آن، سرباز فداکار شهید محمد رضا سبحانی که از بچه های همین شهر بود که تا جایی که فشنگ داشت، نیروهای دشمن را نشانه گرفت و از این انقلاب دفاع کرد تا اینکه او را دستگیر کنند و پیکر این شهید را به نخلی بسته و در  آتش سوزادند و حال با گذشت سالها از جنگ تحمیلی، باز هم مردم غیور این شهرستان  مثل سرو در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی می کنند.

وی ادامه داد: اگر شهامت و رشادت مردان آن سالها از همه سنین از کوچک و بزرگ نبود، سوسنگرد از چنگ دشمنان رها نمی شد.

طرح شکستن محاصره سوسنگرد در جلسه‌ای با شرکت نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع (مقام معظم رهبری) رئیس جمهور وقت، فرماندهان نیروهای مسلح و استاندار خوزستان آماده می‌شود.

با ابلاغ فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در شب ۲۶ آبان‌ماه مبنی بر اینکه «تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود»، سرانجام ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد 26 آبان 1359 عملیات شکست محاصره و آزادسازی بخش‌های اشغالی شهر با شرکت رزمندگان سلحشور تیپ‌های ۲و۳ لشکر ۹۲، پاسداران، بسیجیان، جهاد سازندگی و نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم و با حمایت هوانیروز از محور حمیدیه- ابوحمیظه آغاز شد و سرانجام در ساعت 14 و 30 دقیقه نیروهای اسلام موفق شدند با انهدام وسیع نیروها و تانک‌های دشمن، فاتحانه وارد شهر شده و مدافعین جان بر کف شهر را در آغوش بگیرند.

بدینگونه شهر سوسنگرد، به شهر عاشقان شهادت اشتهار یافت.

در این مراسم  یاد  و خاطره  سردار شهید اسلام، اسوه ی تقوا و ایثار، فرمانده ی شجاع و مبارز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشت آزادگان، سردار گمنام و مفقود الاثر حبیب شریفی هم  گرامی داشته شد.

قابل ذکر است،  سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ به مدت ۱۳ سال فرمانده لشکر ۱۰ سید الشهدا بود در طول ۸ سال جنگ در تمامی عملیات ها حضور داشته و فرماندهی بخشی از عملیات های مهم را به عهده داشته است؛ از سمت‌های دیگر نظامی وی می‌توان به جانشین سابق قرارگاه ثار الله تهران، معاونت عملیات فرماندهی کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران اشاره داشت که در تیرماه ۱۳۸۷ به این سمت منصوب شد.

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی از برگزیدگان پنجمین دوره همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۴ در ایران است. سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی حکمی سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی را به سمت فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) منصوب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز