خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

مردم شرایط دولت را درک می‌کنند/ اجرای پروژه‌های آب از مهمترین اولویت‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۴۱

معاون اول رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها فشار وارد می‌کنند تا مهمترین منبع درآمد دولت که نفت است را کاهش دهند و این مساله قطعا بر روی برخی از پروژه‌ها اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه های سفر دو روزه خود به استان خوزستان، فاز دوم پروژه آبرسانی غدیر برای آبرسانی به شهرهای آبادان، خرمشهر و روستاهای اطراف را افتتاح و از تصفیه خانه و تاسیسات این طرح بازدید کرد.

طول کل خطوط انتقال این پروژه ۹۵۶ کیلومتر است که ۳۵۷ کیلومتر آن تاکنون اجرایی شده و ۱۵۹ کیلومتر نیز در دست اجرا است.

گفتنی است همزمان با افتتاح این طرح توسط معاون اول رئیس جمهور دو پروژه آبرسانی به روستاهای حفار شرقی از توابع خرمشهر و آبرسانی به روستاهای کشتکار از توابع آبادان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که این دو پروژه در مجموع ۹۲ روستا را تحت پوشش قرار می دهد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم آبادان و خرمشهر در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برای ایران سنگ تمام گذاشته‌اند و هر میزان که برای آن‌ها کار شود درمقابل فداکاری مردم این دو شهر ناچیز است و ما باید برای رفاه حال مردم در خرمشهر و آبادان کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در بحث استفاده از آب رودخانه کارون وجود دارد، بحث کیفیت آب آن است که مردم در برخی از مواقع با کیفیت مناسب مواجه نمی‌شوند و امکان استفاده از آن را ندارند.

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این طرح با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مردم خرمشهر و آبادان در سال های گذشته فقدان آب شرب مناسب بود، اظهار داشت: این مسأله در اواخر سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ تشدید شد که لازم است از صبر و بردباری مردم عزیز آبادان و خرمشهر قدردانی کنیم.

جهانگیری افزود: طرح آبرسانی غدیر یکی از طرح های مهم است که از سالها قبل آغاز شده بود و در طول ۱۰ سال که از عمر این طرح می گذشت در مجموع ۹۵۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده بود که دولت در سال ۹۶ علیرغم همه محدودیت ها تا تیر ماه ۹۷ ظرف ۱۱ ماه کار بسیار بزرگی بصورت شبانه روزی در این زمینه انجام داد و در این یک سال به اندازه کل ۱۰ سال قبل برای این طرح سرمایه گذاری کرد.

وی ادامه داد: در این مدت زمان 550 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شد و خوشبختانه اکنون طرح تکمیل شده است و مردم در طول سه چهار ماه گذشته از آب کیفی قابل قبولی در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند شده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: برنامه این است تا همه روستاهای منطقه از آب کیفی مناسبی بهره‌مند شوند؛ زیرا در حال حاضر هنوز کیفیت آب روستاها به آن کیفیت مطلوب مورد نظر ما نرسیده است.

جهانگیری گفت: مردم در روستاها باید از آب شرب با کیفیت مناسب بهره‌مند باشند؛ اما باید به این مساله نیز توجه داشته باشند که انتقال آب آشامیدنی تصفیه شده از این مسیر صرفا برای شرب است و نیازهای دیگر خود را باید از طریق آب‌های دیگر برطرف کنند.

وی عنوان کرد: سد سلولی که بر روی رودخانه بهمنشیر در حال احداث است، مانع ورود آب شور به درون رودخانه بهمنشیر خواهد شد. این سد برای آینده آب شرب منطقه و همچنین آبیاری نخیلات اقدام بسیارخوبی است.

 معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که انتقال آب تصفیه شده از این مسیر طولانی دشوار است و باید از این آب صرفاً برای مصرف شرب استفاده کنند و نیازهای دیگر خود را از سایر منابع آبی تامین نمایند.

جهانگیری ادامه داد: خوشبختانه مردم شرایط دولت را درک می کنند. آمریکایی ها فشار اصلی خود را بر مهمترین منبع درآمدی کشور یعنی فروش نفت متمرکز کرده اند که این موضوع در اجرای برخی پروژه ها تاثیر گذار خواهد بود؛ اما اولویت دولت تغییر نخواهد کرد و همواره بخش آب جزو مهمترین اولویت ها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز