خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور؛

مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان در کشور منحصر به فرد است/ اساس کار در مدیریت بحران، مردم هستند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۸۶۸

رئیس سازمان بحران کشور گفت: این مرکز در خوزستان اولین و در کشور منحصر به فرد می باشد. امیدواریم مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران کشور که در حال احداث است نیز از این تجهیزات و امکانات برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، اسماعیل نجار در مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ ستاد بحران خوزستان که صبح امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه برگزار شد، عنوان کرد: اساس کار در مدیریت بحران پس از پیشگیری و پیش بینی، مدیریت صحیح و علمی حادثه است که امروز به عنوان علم در دنیا مطرح می باشد.

وی افزود: داشتن نقشه راه، ساختار و دستور العمل ها، آیین نامه ها، امکانات و تجهیزات لازم که نمونه اش همین مرکز مانیتورینگ فرماندهی کنترل و مدیریت عملیات سازمان بحران خوزستان است که در کشور منحصر به فرد می باشد.

نجار اظهار امیدواری کرد: امید است مرکز فرماندهی و کنترل عملیات سازمان بحران کشور که در حال احداث است نیز از این امکانات و تجهیزات بهره بگیرد. رصد دائمی برای مقابله با حوادث و در نتیجه باعث کاهش خسارت های جانی و مالی می شود.

معاون وزیر کشور با تشبیح این مرکز به نخ تسبیح که دانه ها را به هم متصل میکند، بیان کرد: مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران، با توجه به ماموریت ها و مسئولیت های دستگاه های اجرایی برای هماهنگی بیشتر و همافزایی این ماموریت ها و مسئولیت ها است.

وی با اشاره به این نکته که فرمانده باید فرماندهی کند نه سربازی، تصریح کرد: فرمانده باید بتواند همانند یک جنگجوی مقتدر در مقابل عملیات ها و حوادث ایفای نقش کند. در بسیاری از حوادث علیرغم آموزش های سنگین، متاسفانه انسجام مدیریت را از دست می دهیم.

نجار ضمن تاکید این نکته که مدیریت بحران فقط مربوط به سازمان خاصی نمی شود، عنوان کرد: ما یک سازمان سیاست گذار، هماهنگ کننده هدایت کننده، حمایت کننده و ناظر هستیم و تمام دستگاه‌های اجرایی کشوری و لشکری به اذن مقام معظم رهبری در زمان بحران با توجه به نیاز و وسعت حادثه مسئولیت داشته و باید انجام وظیفه و همکاری کنند.

رئیس سازمان بحران کشور ضمن اشاره به این نکته که ما باید همواره آمادگی خود را برای مقابله با حوادث حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: وقتی حادثه در ساختمان جمهوری پیش آمد نردبان و تشک بادی به محل حادثه رسیدند؛ ولی عمل نکردند و یا در یک مانور موتور برق روشن نشد و این مسائل نباید تکرار شود.

معاون وزیر کشور ضمن تاکید آموزش به مردم نکاتی را خاطرنشان کرد و افزود: شناخت دقیق مخاطرات هر استان و پیامدهای آن که بتوانیم برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم، تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک در بلایای طبیعی،  ایجاد سازگاری و کاهش آثار سوء در پدیده های جوی و اقلیمی، توسعه مشارکت به جای همکاری در دستگاه ها، تعالی بخشی ساختارها، برای هر کاری دستورالعمل ها و آیین نامه ها ی مشخصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: توسعه موزون و متناسب هر بخش با حوزه های عمل، طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژیک برای مدیریت بحران کشور و مطالعات گسترده، در مبحث زلزله مطالعات گسل ها و رفتار گسل ها و...، توانبخشی و فرهنگ بخشی در سطح جامعه از نکات بسیار مهم در مدیریت بحران می باشند.

نجار در پایان تصریح کرد: ما هرچه آموزش به مردم بدهیم باز هم ۱۰ درصد کار را انجام نداده ایم؛ با استفاده از تجارب گذشته و جهانی می توانیم خود را در برابر حوادث ایمن سازیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز