خبرگزاری کار ایران

معاون پیش بینی و تحقیقات سازمان هواشناسی کشور:

سال آبی خوب در انتظار کشور است/ کاهش فعالیت کانون های گرد و خاک در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۲۲۶

معاون پیش بینی و تحقیقات سازمان هواشناسی کشور امروز در اهواز، گفت: با توجه به پیش بینی بارش های خوب برای سال جاری و مرطوب شدن زمین انتظار داریم کانون های گرد و خاک کم فعالیت شده و روزهای آلوده کمتری نسبت به سال گذشته در خوزستان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عابدینی در همایش و هفتمین کارگاه آموزشی بین المللی مدل سازی و پیش بینی گرد و خاک که عصر امروز شنبه ۱۹ آبان ماه در سالن اجتماعات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: سازمان هواشناسی کشور از سال ۱۹۷۵ میلادی مرکز RTC را در تهران راه اندازی کرد.

وی افزود: تا کنون ۱۴۷ دوره در کشورهای مختلف برگزار شده است و با ریاست پرهیزگار در سازمان هواشناسی کشور، آموزش نیروی انسانی در اولویت قرار گرفت و از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۳۵ دوره RTC برگزار شده است.

عابدینی تصریح کرد: نزدیک به ۱ میلیون ساعت آموزش به صورت های، بدو خدمت، پودمانی، کارگاه های آموزشی و آموزش منطقه ای یا RTC( آموزش بین المللی) برگزار شده است که نشان دهنده همت ویژه سازمان هواشناسی کشور در تربیت نیروی انسانی است.

معاون پیش بینی و تحقیقات سازمان هواشناسی کشور، ضمن اشاره به این نکته که پدیده گرد و خاک از سال های دور در خوزستان وجود داشته است، بیان کرد: این پدیده در ۱۵ سال اخیر روند افزایشی داشته و به همین دلیل استان خوزستان را مرکز ملی گرد و خاک کشور قرار دادیم و فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز کرده ایم.

وی افزود: اهواز باید به مرکز بین المللی و منطقه ای در این امر تبدیل شود.

عابدینی با تشریح برنامه های سازمان هواشناسی در استان خوزستان، گفت: نصب سنجنده های گرد و خاک، نصب شیت سنج خورشیدی، به روز رسانی رادار هواشناسی که نخستین رادار کشور نیز می باشد از اقداماتی است که انجام خواهد شد.

معاون پیش بینی و تحقیقات سازمان هواشناسی کشور اظهار امیدواری کرد: امسال طبق آمار سازمان هواشناسی، بارش های خوبی در کشور و بخصوص در خوزستان داشته باشیم. بارش های پاییزی بیش از حد نرمال و زمستانی با بارش های در حد نرمال خواهد بود.

وی با تاکید بر این نکته که سال آبی خوبی در انتظار ما است، افزود: با توجه به مربوط بودن زمین و پوشیدگی های مناسب، میزان گرد و خاک نسبت به سال گذشته کاهش و کانون های گرد و خاک کم فعالیت خواهند شد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز