خبرگزاری کار ایران

راه اندازی ۱۳ ایستگاه GIS در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۰۳۶

استاندار خوزستان از راه اندازی 13 ایستگاه GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز شنبه(۱۲آبان ماه) در نشست شورای پدافند غیرعامل خوزستان در سالن جلسات استانداری، اظهار کرد: تاکنون چهار ایستگاه GIS روز جمعه هفته گذشته از کشور سوئیس وارد خوزستان شده که به تدریج این ایستگاه ها در سطح استان راه اندازی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست طرح جامعه پدافند غیرعامل در خوزستان عملیاتی شده، گفت: درصدد برنامه ریزی برای گام دوم این طرح هستیم.

استاندار خوزستان افزود: از جمله مسائلی که در مرحله نخست مورد بررسی قرار گرفت ارزیابی و تحلیل دارایی و سطح بندی مراکز عمده و راهبردی خوزستان، تحلیل خطر پذیری دارایی ها از منظر پدافند غیرعامل و تبیین تهدیدات و آسیب پذیری دارایی های استان بود و کارها و برنامه هایی که باید در خوزستان در این راستا انجام شود مشخص شد.

شریعتی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در حوزه برق خوزستان انجام گرفته است، بیان کرد: 13 مرکز برق را به دیزل ژنراتور مجهز کردیم و سیستم آبرسانی و ایستگاه های پمپاژ خوزستان نیز به دیزل ژنراتور مجهز شدند، ضمن اینکه 40 دیزل ژنراتور در یک سال گذشته خریداری شده است.

وی ادامه داد: سیستم برق خوزستان هوشمند شده و مقره های سیلیکونی جایگزین مقره های قدیمی شده است.

وی با اشاره به طرح آبرسانی غدیر در خوزستان بیان کرد: خط دوم طرح آبرسانی غدیر با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال برای شهرستان های آبادان و خرمشهر انجام گرفته است.

استاندار خوزستان افزود: آبرسانی به مرزهای چذابه و شلمچه در اربعین امسال از جمله دیگر اقدامات در حوزه پدافند غیر عامل خوزستان بوده است.

در ادامه این نشست ارتباط تصویری شورای پدافند خوزستان با کمیته پدافند وزارت کشور برقرار شد که استانداران برخی از استان ها در خصوص اهمیت پدافند غیر عامل صحبت کردند.

همچنین حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته پدافند وزارت کشور و غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص اهمیت توجه هرچه بیشتر به موضوع پدافند غیر عامل صحبت نمودند.

هشتم تا چهاردهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز