خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی صورت گرفت:

آغاز اولین سوگواره "سرزمین نخل" در شهر چوئبده/ شهردار چوئبده: ظرفیت ویژه گردشگری مذهبی مهیا است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۵۸۸

اولین سوگواره "سرزمین نخل" به میزبانی شهر چوئبده رسما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ناجی فرحانی‌صدر شهردار چوئبده در آیین افتتاح اولین سوگواره "سرزمین نخل" اظهار کرد: شهر چوئبده برای اولین بار میزبان مراسم یک سوگواره بزرگ است که با همکاری مشترک شهرداری چوئبده و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان انجام می‌شود.

وی افزود: این مراسم تا ۱۶ آبان ماه ادامه دارد و همزمان با رحلت رسول اکرم(ص) اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

شهردار چوئبده در ادامه خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب شهر ولایتمدار چوئبده برای برگزاری این سوگواره عظیم، وجود پتانسیل‌های بالفعل این شهر مذهبی که به شهر حسینیه‌ها معروف بوده است.

فرحانی‌صدر با توصیف علاقه فراوان شهروندان به اهل بیت(ع) و فرهنگ خاص مذهبی ایشان از وجود بالغ بر ۸۰ حسینیه و ۶ مسجد در این شهر خبر داد و گفت: این تعداد فضای مذهبی که بر اساس معیارهای معماری و شهرسازی اسلامی و بومی محلی با استانداردهای مطلوب بنا شده‌اند، می‌توانند نقش بسیار بزرگی را در تقویت جذب گردشگر مذهبی به این شهر ایفا کنند و این مهم ، فرصت توسعه متوازن فرهنگی، اقتصادی و عمرانی شهر را میسر می‌کند.

لازم به ذکر است، در این مراسم علاوه بر حضور شهروندان و مسئولان محلی و شهرستانی خیل عظیمی از گردشگران شهر آبادان که عمدتاً بانوان بودند، شرکت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز