خبرگزاری کار ایران

برگزاری بزرگ‌ترین پیاده ‌روی اربعین حسینی در هندیجان

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۵۱۴

با فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مردم جامانده از قافله عشق در کربلای معلی هم‌ زمان با سراسر کشور با پیاده ‌روی و حضور در بقاع متبرک، جان‌ فشانی یاران کربلا را گرامی می‌دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، مردم شهرستان هندیجان هر ساله با فرارسیدن اربعین حسینی از سحرگاه روز اربعین به سمت امام‌زاده میرنعمان (ع) پیاده‌ روی کرده تا در عزای اباعبدالله شرکت کنند.

سعید حمودی رئیس اداره اوقاف ماهشهر و هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، اظهار داشت: در طول مسیر امامزاده، موکب‌ها به خدمات ‌رسانی مشغول خواهند بود. در بقعه متبرکه مراسم قرائت دعای مخصوص، نوحه‌ سرایی، سخنرانی، نماز جماعت و صرف نهار پربرکت حسینی را خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه هندیجان و ماهشهر بیان کرد: مردم ماهشهر به‌ صورت پیاده‌ روی به سمت شاهزاده حمزه (ع) در جاده ماهشهر به هندیجان حرکت خواهند نمود و در آن بقعه متبرک نیز برنامه‌های معنوی خاصی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در امامزاده عبدالله (ع) واقع در جاده هندیجان به دیلم نیز برنامه‌های سخنرانی، سینه‌ زنی و مداحی با حضور جمع کثیری از عاشقان حسینی از شهرهای دیلم و روستاهای هندیجان برگزار می گردد.

عیسی حلفی از بنیان‌گذاران پیاده ‌روی اربعین به سمت امامزاده میرنعمان، اظهار کرد: همه مردم شهرک شهید باهنر هندیجان جنوبی به‌ خصوص جوانان، آماده آغاز بزرگ‌ترین پیاده‌ روی در هندیجان هستند.

وی ادامه داد: ما همه امکانات لازم از جمله سرویس‌های خدماتی، موکب‌های بین‌راهی، پذیرایی، مداحی، سینه ‌زنی، توزیع نذورات مردمی و صرف نهار را برای پشتیبانی از مردم عزادار داریم  و در خدمت مؤمنین خواهیم بود.

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز