خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت؛

عملیات مالچ پاشی ۱۱ هزار هکتار از تپه های ماسه ای اطراف چذابه

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۰۹۳

صبح امروز جمعه ۴ آبان، عملیات مالچ پاشی ۱۱ هزار هکتار از تپه های ماسه ای اطراف چذابه با حضور رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری آغاز گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمد رئیس زاده قائم مقام اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان در جمع خبرنگاران در بازدید از تپه های ماسه ای نزدیک چذابه، گفت: در کل استان خوزستان ۱۱ هزار هکتار عملیات مالچ پاشی صورت گرفته و بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر مالچ از پالایشگاه آبادان حمل شده است.

وی افزود: مالچ پاشی تابع  بارندگی است؛ امسال به لطف خدا بارندگی ها زودتر شروع شد، بالطبع ما هم این عملیات را زودتر آغاز کردیم. به دلیل ورود زوار امام حسین (ع) در چذابه از سال گذشته ۳۵۷ هکتار و امسال ۱۰۰۰ هکتار از ۱۱۰۰۰ هکتار را مالچ پاشی کرده ایم.

رئیس زاده بیان داشت: مالچ نفتی بیش از ۱۵ سال است در استان خوزستان برای بیابان‌زدایی شروع شده است که اثرات بسیار خوبی دارد.

قائم مقام اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان ادامه داد: ما در ۵۰ سال گذشته یک مورد آلودگی یا مسمومیت ناشی از مالچ های نفتی را نداشته ایم. با مالچ پاشی رشد بذر و پوشش گیاهی بیشتر می شود. حُسن مالچ این است که اجازه نفوذ آب را می دهد، ولی اجازه تبخیر را نمی دهند؛ نهالی هم که کاشته می‌شود نیازی به آبیاری ندارد و از آبی که زیر زمین حبس شده استفاده می کند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز