خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان عنوان کرد:

کشف بیش از ۹۵ درصد سرقت ها در هندیجان/ ۱۶ درصد کاهش سرقت

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۴۸۲

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان گفت: شهرستان هندیجان یکی از شهرهای امن استان خوزستان است؛ ما در ۶ ماهه اول سال ۹۷ بیش از ۹۵ درصد از سرقت ها را کشف کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی (ناجا) نشست مطبوعاتی فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان با اصحاب رسانه، امروز در دفتر فرماندهی این یگان برگزار شد.

هفته نیروی انتظامی از 13 مهرماه آغاز و تا 19 مهرماه ادامه دارد.

فرمانده انتظامی هندیجان ضمن برگزاری نشست مطبوعاتی به تشریح اقدامات، برنامه‌ها و عملکرد 6 ماهه اول سال 1397 منطقه انتظامی این شهرستان پرداخت.

سرهنگ نصیر ابدالی فرد در این نشست اظهار داشت: رسانه‌ها پل ارتباطی پلیس و مردم هستند که می‌توانند رضایت‌مندی، ارتباط قوی پلیس و مردم را هموار کنند.

وی افزود: در بحث درگیری‌های خرمشهر رسانه‌ها بسیار پلیس را یاری کردند، از آن‌ها ممنون و متشکریم. انتظار داریم رسانه‌ها در بحث‌های روانی و متشنج، ما را بیش از این نیز یاری دهند.

فرمانده انتظامی هندیجان بیان کرد: همه انتقادات اصحاب رسانه را با دل و جان قبول می‌کنیم؛ اگر خبرنگاران پیشنهاد‌ها و انتقاداتی دارند با ما در میان بگذارند که طبق قانون یا اختیارات پلیس پیگیری و رفع شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های نیروی انتظامی از روز جمعه آغاز شده و این روز به نام ایمان نام‌گذاری شده است، ضمن حضور در نماز جمعه در بین مردم خواهیم بود و نشست پرسش و پاسخ خواهیم داشت. برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از برنامه‌های روز اول می باشد.

ابدالی فرد عنوان کرد: برگزاری مراسم دعای ندبه و زیارت عاشورا، مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی، تقدیر از فرماندهان و کارکنان فعال نیروی انتظامی، گردهمایی شرکت‌های خدماتی که با پلیس ارتباط دارند، تشکیل جلسه با موکب داران در جهت هماهنگی برگزاری موکب‌ها، نشست تخصصی پاسگاه‌ها با ائمه جمعه و جماعات، نشست مشورتی با شوراهای روستاها و مردم از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی است.

وی افزود: توزیع لوح‌های فشرده، پوسترهای هشدار پلیسی در مدارس و سطح شهر جهت پیشگیری از جرم، حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس و توضیح فلسفه کار پلیس فتا برای دانش آموزان عزیز در هفته ناجا صورت خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی هندیجان تصریح کرد: ارسال پیام‌های پلیسی به صورت عمومی به مردم، برگزاری مسابقات محلی و پلیسی با همکاری اداره تربیت بدنی، برگزاری نمایشگاه بصیرت افزایی، نشست تعاملی با مسئولان اجرایی و قضایی، قرائت پیام مهر در مدارس، حضور مسئولان و فرمانده هان انتظامی و سخنرانی در مدارس از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: روزهای دوشنبه هر هفته، کسانی که شکایت و انتقاد داشته باشند می‌توانند به نیروی انتظامی مراجعه کرده و مشکل خود را حضوری مطرح کنند. اگر نسبت به مأموریت‌های پلیس یا اعتراضی به همکاران ما دارند با سامانه 197 تماس بگیرند.

ابدالی فرد توضیح داد: در هفته نیروی انتظامی بعدازظهرها نیز کارهای اجرایی راهنمایی و رانندگی، انگشت نگاری و وظیفه عمومی نیز انجام می‌شود. مردم می‌توانند برای انجام کارها به ستادهای انتظامی مراجعه کنند.

وی افزود: تجلیل از خانواده شهدا، عطر افشانی مزار شهدا، دعوت از یادگاران 8 سال دفاع مقدس جهت خاطره گویی جانفشانی رزمندگان اسلام یکی دیگر از برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی هندیجان بیان کرد: در حوزه پیشگیری ما مشکلاتی داشتیم که با اقدامات همکاران، برخی موانع بر طرف شده است. در دهه اول محرم پوشش نظامی کاملی را  انجام داده‌ایم؛ مردم طی تماس‌های مکرر رضایت خود را اعلام نمودند.

وی گفت: تعداد 858 فقره پرونده در 6 ماه اول سال 97 در اداره پلیس تشکیل شده، تعداد 2721 نفر به مراکز انتظامی هندیجان مراجعه کرده‌اند، تعداد تماس مردم با سامانه 110  2500 مورد عملیاتی بوده که مأموران به محل حادثه یا جرم رفته‌اند.

ابدالی فرد عنوان کرد: وظیفه و کار پلیس 110 بسیار سخت و خطیر است؛ اما مأموران کلانتری ما همیشه آماده خدمت رسانی هستند. 95 درصد کل سرقت‌ها کشف شده و 16 درصد از سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بیش از 95 درصد سرقت‌های هندیجان متعلق به این شهرستان نیستند؛ یعنی سارقان شهرها و استان‌های دیگر در هندیجان سرقت می‌کنند. من از خبرنگاران رضایت کامل دارم؛ چرا که اخبار پلیس را عالی پوشش داده‌اند.

فرمانده انتظامی هندیجان تصریح کرد: در بحث مواد مخدر کشفیات زیادی داریم، 800 کیلوگرم مواد مخدر در 6 ماه اخیر کشف و 49 نفر در این رابطه دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند. 35 خودرو حمل مواد مخدر نیز توقیف و به دادگاه ارجاع داده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: 50 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در ورودی‌های شهر هندیجان کشف کرده‌ایم و در این رابطه یک تیم 3 نفرِ، دو خودرو پراید و یک موتورسیکلت توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند. اکثر جرایم، جنایت‌ها متعلق به مردم و شهر هندیجان نیست.

ابدالی فرد توضیح داد: کشف تعداد 12 اسلحه غیر مجاز هم جنگی هم شکاری، 107 نفر که کالاهای ممنوعه حمل کرده بودند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شده‌اند.

وی افزود: در حوزه پلیس راهور 49 دستگاه خودرو و 165 موتورسیکلت متخلف توقیف گردید، تعداد 8669 خودرو و وسایل نقلیه متخلف اعمال قانون شده‌اند. تصادف فوتی در هندیجان نداشته‌ایم.

فرمانده انتظامی هندیجان بیان کرد: در چند نقطه از شهر هندیجان باید چراغ قرمز نصب شود. صدور گواهی‌نامه خودرو و المثنی 448 فقره، 402 دستگاه از وسایل نقلیه در خود شهرستان شماره‌گذاری شده است.

وی گفت: یک هزار نفر در بحث فرهنگ سازی پلیسی در مدارس، آموزشگاه‌ها، حمل‌ونقل شهری آموزش دیده‌اند. جذب و استخدام نیرو در ناجا از این هفته آغاز می‌شود و 3 نفر نیروی بومی جذب نیروی انتظامی هندیجان شده‌اند.

ابدالی فرد عنوان کرد: عملکرد ما در حوزه سامانه 197 از زمانی که در شهرستان اعلام کرده‌ایم، باید سامانه 197 فعال‌تر شود. 8 جلسه عمومی داشته‌ایم و حاصل کار 35 فقره انتقاد و 45 فقره پیشنهاد بوده است.

وی ادامه داد: در پلیس وظیفه عمومی 12 فقره کمیسیون و معافیت مشمولین در هندیجان برگزار شده است. ما در پلیس وظیفه عمومی کادر تخصصی نداریم؛ امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکل رفع شود. در معاونت بهداری نیروی انتظامی، هماهنگ شده که دوشنبه هفته آینده سازمان انتقال خون جهت اخذ خون مردم در بیمارستان شهدا به مدت یک روز مستقر گردد.

فرمانده انتظامی هندیجان تصریح کرد: در بحث پیشگیری از جرم و مواد مخدر از شورای تأمین بخصوص فرماندار تشکر و قدردانی می‌کنیم. از حوزه قضایی، دادستان که مسئولان انتظامی هماهنگی و عملکرد خوبی با وی دارند قدردانی داریم. دادستان هندیجان در برخی مواقع که ممکن بود برای پلیس مشکلی پیش بیاید خود شخصاً در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کند؛ از وی و ریاست دادگستری شهرستان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از فرمانده، کارکنان سپاه هندیجان، برادران بسیجی و نیروهای امنیتی سطح شهر نیز که کمک یار پلیس بوده و نیز از همه مردم و شما رسانه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

ابدالی فرد توضیح داد: برای تأمین امنیت موکب داران، زائران پیاده اربعین حسینی از روستای شاه عبدالله (ع) تا خروجی هندیجان، نیروی انتظامی و بسیج با هم تا روز اربعین و خود مراسم اربعین در جوار امام‌زاده میر نعمان (ع) پوشش ترافیکی و امنیتی می‌دهیم و همه هماهنگی‌های انتظامی و نظامی صورت گرفته است.

در پایان خبرنگار ایلنا بخاطر همکاری با پلیس، مورد تقدیر فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان قرار گرفت.

کشف بیش از ۹۵ درصد سرقت ها در هندیجان/ ۱۶ درصد کاهش سرقت

کشف بیش از ۹۵ درصد سرقت ها در هندیجان/ ۱۶ درصد کاهش سرقت

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز